مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی زنان روستایی با عنوان دا در روستای توانه از توابع بخش زرین دشت نهاوند روز سه شنبه با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی عشایری ، مدیر کل ورزش و امور جوانان استان و مسئولین نهاوند برگزار شد .
کد خبر: ۱۰۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 08 October 2015
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی زنان روستایی با عنوان دا در روستای توانه از توابع بخش زرین دشت نهاوند روز سه شنبه با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی عشایری ، مدیر کل ورزش و امور جوانان استان و مسئولین نهاوند برگزار شد .

به گزارش ایرنا؛ در آئین اختتامیه این جشنواره که به مدت دو روز ادامه یافت رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور با بیان اینکه مشارکت زنان روستایی در ورزشهای همگانی یک امر مهم است گفت: برنامه ریزی برای زنان و دختران روستا، می تواند سلامت و نشاط این قشر تاثیر گذار را به دنبال داشته باشد که برای همین منظور امسال جشنواره دا برای نخستین بار در سراسر کشور برنامه ریزی و به اجرا گذاشته شد .

غلامرضا جعفری گفت: وزارت ورزش توجه به ورزش همگانی و همگانی کردن ورزش در بین آحاد جامعه به ویژه زنان و دختران را در اولویت قرار داده است و در این راستا برنامه هایی را به اجرا در آورده است.

وی زنان و دختران روستایی را یکی از ارکان مهم تحقق این مساله عنوان کرد و افزود: فدراسیون ورزش روستایی با همکاری معاونت ورزش بانوان سازمان طرحهایی را دراستانهای سراسر کشور به اجرا در آورده که برگزاری جشنواره دا برای نخستین بار در سال جاری از جمله این برنامه ها می باشد.

وی در تشریح چگونگی برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دا به منظور پاسداشت مقام والای زنان و به ویژه مادران در روز روستا با هدف احیا ورزشهای بومی محلی و ارتقاء نشاط در بین دختران به عنوان مادران آینده در همه استانها در حال برگزاری است که در استان همدان این جشنواره در روستای توانه به نمایندگی از کل روستاهای استان برگزار شده است .

در این مراسم سعید کولیوند رئیس اداره ورزش و امور جوانان نهاوند نیز گفت: برگزاری نخستین جشنواره دا در نهاوند افتخاری برای این شهرستان و نشان از استعدادها و ظرفیتهای خوب نهاوند می باشد .

وی گفت: روستای توانه از توابع بخش زرین دشت شهرستان می باشد که به علت داشتن جمعیت بالای یک هزار نفر و همچنین دوری از مرکز شهر برای برگزاری جشنواره انتخاب شد که تعداد زیادی از اهالی روستاهای اطراف طی روز برگزاری جشنواره از آن بازدید نمودند.

وی گفت: در این جشنواره مسابقات بومی محلی و طناب کشی ، بازیهای نمایشی ، پخت نان و غذاهای محلی و ارائه توانمندیهای زنان در صنایع دستی به نمایش درآمده است .

وی گفت: با هماهنگی سایر ادارات در این جشنواره هشت غرفه مربوط به ادارت امور عشایری ، میراث فرهنگی ، فنی حرفه ای ، هلال احمر ، بهزیستی ، جهاد کشاورزی و ورزش و امور جوانان برپا شده است .

کولیوند گفت: خوشبختانه در برگزاری این جشنواره ادارات شهرستان همکاریهای خوبی را با اداره ورزش به عمل آوردند و جشنواره ای ماندگار را به اجرا در آوردند .

جشنواره فرهنگی ورزشی دا امسال برای نخستین بار توسط معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در 31 استان در حال برگزاری می باشد که هدف آن ایجاد نشاط بین زنان و مادران روستایی می باشد .

شهرستان نهاوند درارای 168 روستا می باشد که بیشترین جمعیت شهرستان در آن ساکن می باشند .

بازیهای بومی و محلی روستایی در این شهرستان رواج زیادی دارد و تاکنون چندین جشنواره بازیهای بومی و محلی در نهاوند به اجرا گذاشته شده است .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری استان همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار