عضو شورای شهر بجنورد:
عضو شورای شهر بجنورد با اشاره به انتقادات وارد شده به تبدیل پارک آفرینش به پارک ویژه بانوان، گفت: استفاده از تمثال شهدا بر روی دیواره‌های طرح، اقدامی غیر قابل قبول و اشتباه است.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱ 05 May 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، یوسف مغروری اظهار کرد: با توجه به انتقاد شدید فعالان اجتماعی و بسیاری از مردم و عدم رعایت ضوابط در اجرای طرح‬ دیوارکشی‬ پارک‬ آفرینش‬ بجنورد‬ توسط شهرداری، استفاده از تمثال شهدا بر روی دیوارها کاری اشتباه‬ است‬ و ماهیت نگاه ابزاری‬ به‬ شهدا‬ خواهد داشت.

 

عضو شورای شهر بجنورد ادامه داد: اگر زنده بودن شهدا و شاهد بودن شهید را در افقی بالاتر نسبت به خود باور کنیم، تمام حرکات و سکنات ما با یاد شهدا توأم خواهد شد و بین ما و آنها فاصله‌ای احساس نمی‌شود؛ اما بعضاً وجود فاصله، تفاوت بین دانسته‌ها و باورهای ما را افشاء می‌کند.

 

وی افزود: استفاده از زبان هنر و قلم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است اما اجرای این طرح در پروژه پارک آفرینش خطایی بزرگ و اقدامی غیر قابل دفاع و غیر قبول است.

 

مغروری شهدا را سرمایه‌های فرهنگی شهر دانست و گفت: در حفظ این سرمایه‌ها و ترویج نگاه و باور ایثارگری باید تصمیماتی پخته و معقولانه و منطقی و اثر گذار گرفت.

 

این عضو شورای شهر بجنورد تصریح کرد: در شرایطی که انتقادات شدیدی بر این پروژه وارد است و متأسفانه ارائه دهندگان و مجریان طرح بر این اشتباه اصرار دارند و اعتنایی به این انتقادات نمی‌کنند، با طراحی تمثال شهدا بر رو دیوارها مخالف هستم و اجازه نخواهیم داد با یک کار غیر کارشناسی، جو جامعه مجدداً متشنج شود.

 

وی در انتها گفت: طبق ماده ۸۳ قوانین، بنده سوالات را کتباً تقدیم رئیس شورا کرده‌ام تا در اختیار شهردار قرار گیرد و سپس روند پرسش از شهردار و استیضاحش پیش رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار