معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: زمینه برگزاری نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز در دیگر شهرها فراهم شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 29 September 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان بابل، علیرضا یونسی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری یازدهمین نمایشگاه مردمی فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران با تسلیت شهادت حجاج در منا، اظهار کرد: این جنایت آن هم در ماه حرام در چند سال اخیر کم‌سابقه بوده است.
وی افزود: بسیاری از مسلمانان به دست داعش در سوریه و عراق به شهادت رسیدند و امروز نیز در فاجعه منا شاهد شهادت مظلومانه بیش از 4 هزار نفر به دست حکام جاهل و فاسد عربستان بودیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعاتی سازمان حج و زیارت مازندران، تعداد جان باختگان مازندران در فاجعه منا 16 نفر و مفقودان 22 نفر اعلام شده که از سه کاروان نور، قائم‌شهر و بابل هستند، از غرب استان نیز دو نفر مفقود و دو نفر جان باختند.
به گفته وی، هنوز اسامی کسانی که از مازندران بودند ولی با کاروان‌های استان‌های دیگر اعزام شدند،اعلام نشده است.
یونسی با اشاره به اینکه تشییع جنازه باشکوه شهدا حجاج منا در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: از همه مردم شریف مازندران انتظار می‌رود، همان‌گونه که استقبال باشکوهی از شهدا غواص داشتند این بار نیز حضور با شکوه داشته باشند و عظمت این مظلومیت و حرمت زائران شهید خانه خدا را به نمایش بگذارند.
وی با تبریک هفته دفاع مقدس، میلاد خجسته امام هادی (ع) و عید غدیرخم، یادآور شد: با برگزاری نمایشگاه صحیفه سبز نشان دادید که می‌شود با همدلی، تدبیر، برنامه‌ریزی، هم‌افزایی، عشق و اراده پاک بدون هزینه و بودجه هم کارهای بزرگ انجام داد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نمایشگاه صحیفه سبز را اقدام ارزشمند فرهنگی برشمرد و ادامه داد: هر اقدامی که جامعه را به سمت نور، گسترش فضیلت و سعادت، اخلاق، معرفت‌افزایی، خداپرستی و افزایش شغل هدایت کند، مورد حمایت دولت و استانداری است.
این مسئول با اشاره به اینکه باید برای برگزاری بهینه این نمایشگاه همه دستگاه‌های اجرایی ورود یابند، بیان کرد: بدین منظور باید ستادی در استانداری برگزار شود تا با استفاده از تجربه 11 ساله این نمایشگاه بتوانیم چنین نمایشگاهی را در همه شهرستان‌ها برگزار کنیم.
وی افزود: باید امکانات ایاب و ذهاب برای بازدیدکنندگان فراهم شود و برای اطلاع‌رسانی در سطح استان پیرامون برگزاری این نمایشگاه با مسئولان مکاتبات لازم انجام گیرد تا کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز از این نمایشگاه بازدید کنند.
یونسی خاطرنشان کرد: فرمانداران با هماهنگی شهرداران، مدیران ارشاد، سازمان تبلیغات، امور روستایی و امور بانوان تبلیغ درون شهری و روستایی را انجام دهند.
وی خطاب به رؤسای آموزش و پرورش تصریح کرد: باید رؤسای آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کنند تا دانش‌آموزان از این نمایشگاه بازدید و از امکانات و ظرفیت این نمایشگاه بهره‌مند شوند،
یونسی ادامه داد: اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز خلاصه‌ای از اطلاعات این نمایشگاه را به شکل بروشور در اختیار معلمان و آموزش و پرورش قرار دهد تا دانش‌آموزان از رویکرد این نمایشگاه مطلع شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزاری شعر ولایت، محفل انس با قران با حضور قاریان برجسته، جشن غدیر، اختصاص بن خرید محصولات برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی، صدور تهیه بن خرید کتاب از سوی مراکز و فعالان فرهنگی استان، خرید کتاب برای تجهیز کتابخانه عمومی استان، ایجاد شهرک کودک، برنامه‌ریزی برای حضور بسیجیان پایگاه مقاومت، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بانوان، هماهنگی با دهیاران برای اطلاع‌رسانی برای ایاب و ذهاب بازدید کنندگان نمایشگاه را از جمله برنامه‌های این نمایشگاه برشمرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار