گفته می شود به احتمال زیاد آتش سوزی منشاء انسانی دارد اما عمدی یا غیرعمدی بودن و علل آن تا زمانی که فرد یا افراد آتش زننده دستگیر نشوند قابل اظهارنظر نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰ 21 February 2022

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران از وقوع و تداوم آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده میانکاله خبر داد و گفت: علت آتش سوزی به احتمال زیاد منشا انسانی دارد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آتش سوزی میانکاله اظهار کرد: آتش سوزی از حوالی ظهر امروز در منطقه شروع شد اما تا حدود زیادی مهار شده و همکاران همچنان در منطقه حضور دارند و شب را بیتوته می‌کنند تا اگر دوباره آتش شعله ور شد هر چه سریع‌تر اقدام کنند. 

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: با توجه به محدودیت باتلاق و آب، امکان رفتن خودرو و ماشین آلات اطفای حریق به تالاب وجود ندارد.

وی درباره علت آتش سوزی تصریح کرد: به احتمال زیاد آتش سوزی منشاء انسانی دارد اما عمدی یا غیرعمدی بودن و علل آن تا زمانی که فرد یا افراد آتش زننده دستگیر نشوند قابل اظهارنظر نخواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: اطفاء حریق منطقه برعهده منابع طبیعی است و اگر احیانا فردا دوباره آتش شعله‌ور شود حتما بالگرد به منطقه اعزام می شود.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: با توجه به اینکه علوفه ها در این فصل خشک هستند اگر همزمان باد هم بوزد، آتش دوباره شعله‌ور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساحت منطقه آتش گرفته مشخص نیست و با بررسی بیشتر در اخبار بعدی به اطلاع خواهد رسید گفت: از آنجا که باران امروز در غرب استان شروع شد و سامانه بارشی به سمت شرق مازندران در حرکت است می‌توان امیدوار بود که اطفای کامل حریق محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار