کد خبر: ۱۰۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 29 September 2015
تابناک گیلان: به فاصله ۲۷ سال از پایان جنگ تحمیلی، یاد شهدای عزیز ما همچنان در خاطر ملت ایران باقی مانده و هر سال در اولین روزهای مهر، مسوولان امر برنامه‌هایی را تدارک می‌بینند تا بیشتر با رشادت‌های این عزیزان آشنا شویم.

شجاعت شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، برگ زرینی در تاریخ این مرز و بوم و حتی فراتر از آن در ابعاد منطقه‌ای است.

در حالی که کشور عزیز ما در بدو ‍‍پ‍یروزی انقلاب اسلامی از سوی ابرقدرت‌های شرق و غرب تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته بود و در حالی که بدخواهان از فروش هرگونه سلاح‌ پیشرفته به ایران امتناع می‌کردند و در مقابل پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار عراق قرار می‌دادند، این رشادت کم‌نظیر فرزندان ایران بود که باعث شگل‌گیری هشت سال دفاع مقدس شد.

جنگ تحمیلی ایران و عراق را طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم قلمداد می‌کنند، جنگی که ایران هرگز خود را برایش آماده نکرده بود. اما با هدایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جوانان این مرز و بوم جان خود را کف دستشان گذاشتند و به جنگ دشمن تا دندان مسلح رفتند.

به طور دقیق نمی‌توان گفت اگر این جنگ تحمیلی اتفاق نمی‌افتاد، امروز ایران زودتر به کدامین قله پیشرفت می‌رسید، اما می‌توان قاطعانه تاکید کرد که هشت سال دفاع مقدس، خودباوری را که سنگ بنای پیشرفت است در ملت غیور ایران به حداکثر رساند. برکت وجود شهدای عزیز و جانبازان بزرگوار و تمام رزمندگان ایران امروز پشتوانه عظیمی برای ملت ایران است، پشتوانه‌ای که شاید بعضی اوقات در خودآگاه‌مان به آن واقف نیستیم.

دستاوردهای عظیم ملت ایران چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی، بر بستر فداکاری شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان ما به دست آمده است. ما به این بزرگان نه سی سال نه صدهال بلکه قرن‌ها مدیون خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار