رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان سی و ششمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی خود را با هدف اصلاح و تعدیل فیمت مرغ استان، توقف طرح رصد هوشمند مرغ، بسته بندی توزیع شکر تنظیم بازار با توجه به نوسان جدید قیمتی، و تامین شکر مورد نیاز اتحادیه زنبورداران، برگزار نمود.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 31 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، محمد فرید سپری اظهار داشت: در دی ماه بالغ بر ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور صورت گرفته که در استان کردستان نیز پیش بینی میشود تا پایان سال از ۴۶ میلیون قطعه جوحه ریزی شود تاکنون ۴۰ میلیون محقق شده که این آمار نشان از فراوانی تولید و تثبیت قیمت در استان دارد و هرگونه خبر در خصوص کاهش تولید یا کمبود آن چیزی جز تشویش اذهان عمومی نیست.
وی با اشاره به استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در امر توزیع کالا چه در تعاون روستائی و چه در شبکه دامپزشکی و مجموعه مباحث قرنطینه در بحث تولید مرغ اظهار داشت: با همکاری سازمان تعاون روستائی و ادارات متولی و تعاونی مرغداران در صدد راه اندازی اپلیکیشنی هستیم که به عنوان یک سامانه هوشمند از درب مرغداری تا واحد صنفی توانائی رصد و پایش توزیع مرغ تولیدی را داشته باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: در استان کردستان ۹۵ هزار تن مرغ گوشتی سالیانه تولید میشود که از این مقدار ۵۰ هزار تن در داخل استان مصرف و ۴۵ هزار تن آن که مازاد مصرف است به استان‌های دیگر صادر میشود.
سپری اظهار داشت: معاونت بهبود تولیدات دامی، شبکه دامپزشکی ضمن ارایه آمار دقیق میزان جوجه ریزی واحد‌های مرغداری و میزان تحویل مرغ تولیدی میتوانند بصورت دقیق رصد و پایش واحد‌ها را در دستور کار قرار دهند.
وی در خصوص طرح رصد هوشمند مرغ افزود: سامانه جامع تجارت بمنظور رصد مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه تهیه شده است.
تهیه و توزیع شکر تنظیم بازار جهت مصرف خانوار از دیگر مباحث مطروحه در جلسه بود که رییس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اشاره به این مطلب که براساس دستور ستاد تنظیم بازار هرگونه توزیع شکر تنظیم بازار بصورت فله‌ای ممنوع است اظهار داشت: شکر باید بصورت بسته بندی نایلونی در بسته‌های ۱ و ۳ کیلویی بر اساس آنالیز قیمت ارایه و بر اساس قیمت مصوب توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
در پایان رییس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اعلام این مطلب که امسال دمای هوا در زمستان سردتر از حد انتظار بود اظهار داشت: صنعت زنبور داری صنعت ظریفی است و حمایت‌های لازمه را می‌طلبد و زنبورداران استان جهت تغذیه و زمستان گذرانی نیاز به مقدار بیشتری شکر جهت تغذیه کندو‌های خود دارند که در اسرع وقت شکر مورد نیاز تهیه و در اختیار زنبورداران قرار خواهد گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار