در این راستا لندفیل بهداشتی قایمشهر به بهره برداری رسید و به پروژه کمپوست بهشهر تزریق پول نیز انجام شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 15 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از تهیه نظام‌نامه پسماند در این استان خبر داد.

مهدی رازجویان در نشست با خبرنگاران که روز چهارشنبه در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه در استان تنوع گردشگری در استان پر رنگ است اظهار کرد:  اماکن مذهبی، دهکده‌های سلامت، اکوتوریست و جاذبه‌های دیگر استقبال گردشگران را از استان افزایش داده است.

وی با بیان اینکه نهضت پاکسازی زباله یک حرکت انقلابی بود و داشتن محیط پاک و زباله شرط جذب گردشگر به شمار می‌رود، افزود: مازندران در حال ارائه خدمات ملی با اعتبارات استانی است و توزیع اعتبارات استان با شاخص استانی صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: جاده‌های استان همواره با ترافیک مسافران روبرو بوده و انباشت زباله در حاشیه جاذبه و راه‌ها از جمله چالش‌هایی بوده که استان با آن درگیر است.

رازجویان با تاکید بر فرهنگ سازی برای تولید زباله کمتر و تفکیک آن، تصریح کرد: باید حاشیه راه‌ها و جاده‌ها با همراهی مردم و طبیعت دوستان از زباله پاکسازی شود.

وی به تدوین نظامنانه ای برای پاکسازی زباله اشاره کرد و گفت: برای جمع آوری زباله باید اقدام هماهنگ و جامع داشته و جمع آوری پسماند و زباله در مناطق ساحلی و جنگلی را امری الزامی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: پیش بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده وضعیت زباله در استان ساماندهی شود.

رازجویان تفکیک زباله از مبدا را گامی اساسی برای ساماندهی زباله بیان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها برای ساماندهی زباله باید پای کار بیایند و در استان ۲۸ مرکز دفن زباله با قدمت ۴۰ تا ۵۰ ساله در استان وجود دارد.

وی گفت:  با توجه به افزایش دانش و حساسیت ملی در بحث زباله امیدواریم در حل معضل زباله مازندران اقدامات خوبی انجام شود و همچنین بحث شیرابه دغدغه جدی است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران بیان اینکه طرح جامع پسماند استان در سال‌های قبل تهیه شده بود، گفت:

مناطق مختلف استان به ۹ قسمت تقسیم شد و طی دو سال گذشته اعتبارات زباله استان ۱۰ برابر سال‌های قبل شد و در سال ۹۸ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد.


رازجویان اعتبار استان در بحث زباله نسبت به چند سال گذشته افزایش چند برابری داشته است گفت:

در این راستا لندفیل بهداشتی قایمشهر به بهره برداری رسید و به پروژه کمپوست بهشهر تزریق پول نیز انجام شد.

وی افزود: تبدیل زباله‌های دفن شده به کمپوست نیز در دستور کار قراردارد و در بابلسر خط پردازش زباله آماده شده است.  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار