امام جمعه ساری گفت: علاوه بر اینکه از زحمات پرستاران تشکر می‌کنیم و از شهدای‌ِشان ذکر خیر می‌کنیم، مسئولان نیز باید به گرفتاری و مشکلات آنها توجه کنند. اگر وعده دادند که بمانید و کمک کنید شما را جذب می‌کنیم، جذب کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 10 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان در مصلی امام خمینی(ره) ساری، اظهار داشت: درود به جامعه پرستاران که الگو و نمونه‌ای چون حضرت زینب(س) دارند و در مسیر آن حضرت در حال خدمت به جامعه بیماران و معلولان هستند.

وی افزود: چند نوع پرستار داریم که یک دسته از آنها حرفه‌ای هستند و در مراکز درمانی و خدماتی، بیمارستان‌ها و اماکن نگهداری سالمندان در حال فعالیت هستند و دسته دیگر پرستارانی هستند که در منازل از بیماران پرستاری می‌کنند.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه دسته دیگر پرستاران افتخاری هستند که از همسر، فرزندان، پدر و مادر، معلولان و بیماران در منزل نگهداری و پرستاری می‌کنند، گفت: جان پرستار بدن انسان بوده و اگر تجلیل و تکریم صورت می‌گیرد باید از جان خود نیز تقدیر کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به اينکه پرستاران خدمت بزرگی انجام می‌دهند و کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: جامعه قدر پرستاران را می‌دانند و خدا نیز به ارزش کار و خدمت آنها واقف است.

وی با بیان اینکه جامعه پرستاران باید دقت کنند که یک بیمار چند نوع خدمت لازم دارد، گفت: یک بیمار علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی، دارویی و غذایی خدمات معنوی و عاطفی نیز نیاز دارد.

امام جمعه مرکز استان ادامه داد: یک‌پرستار باید تمام این مسائل را در نظر بگیرد و به بیماران خود همه این خدمات را ارائه کند.

محمدی لائینی با اشاره به اينکه پرستاران و پزشکان با وجدان در ارائه خدمات به بیماران باید همه جوانب را در نظر بگیرند گفت: در دوران شیوع کرونا، کار پرستاران بسیار سخت‌تر شده و انصافا" سنگ تمام گذاشتند و در این عرصه و مصاف و در این جنگ در برابر این ویروس نامحسوس که دنیا را گرفتار کرده، سخت‌کوشی کردند و افسران و سربازان خوبی بودند و در حوزه سلامت دفاع کردند و جمع زیادی از این پرستاران، پزشکان و نیروهای مختلفی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول مداوای کرونایی بودند به شهادت رسیدند.

وی افزود: علاوه بر اینکه از زحمات آنها تشکر می‌کنیم و از شهدای آنها ذکر خیر می‌کنیم، مسئولان نیز باید به گرفتاری و مشکلات آنها توجه کنند. اگر وعده دادند که بمانید و کمک کنید شما را جذب می‌کنیم، جذب کنند. ما که به پرستاران نیاز داریم، پس جذب کنیم.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه باید مشکل حقوق، مزایا و اشتغال افرادی که در عرصه کرونا فداکاری کردند برطرف شود، تاکید کرد: اصل عدالت باید رعایت و مشکلات همه اقشار دیده و برطرف شود.

محمدی لائینی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، مسئله فرهنگ از مسائل اقتصادی و سیاسی مهم‌تر است و فرهنگ عبارت از آن درک، برداشت، اعتقاد و باور انسان‌ها و روحیات و خلقیات آنها در زندگی و آنهایی که انسان را به کار وادار می‌کنند، گفت: فرهنگ بسیار موضوع مهمی است.

وی افزود: اگر بخواهیم از مشکلات اقتصادی رهایی پیدا کنیم و آن را ساماندهی کنیم باید به فرهنگ توجه کنیم. این چه فرهنگی است که یک عده بخواهند همه چیز را در انحصار خود داشته باشند (صنعت دارو، فولاد، خودرو خودرو و نهاده‌های دامی نباید در انحصار یک عده خاص باشد) و در به‌کارگیری افراد نیز فقط از خویشان و اطرافیان خود استفاده کنند. این یک کار ناپسند و نادرست است.

امام جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر گفت: آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند همان‌ها ناقض حقوق بشر هستند و ملت ما این جنایتکاران را می‌شناسد و راس آنها آمریکای ستمکار و جنایتکار است.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار