آیت‌الله سعیدی:
امروز متاسفانه سود و منفعت درگیری و تفرقه میان مسلمانان به مستکبران غربی و صهیونیسم جهانی می رسد و همه مسلمانان باید نسبت به توطئه ها و دسیسه های دشمنان آگاه و هوشیار باشند. اشرار منطقه در حد کفار عصر جاهلیت هم نیستند و با شکستن حرمت ماه حرام دست به جنایات متعدد می‌زنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 24 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز عید قربان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: ماه ذی القعده و ذی الحجه از ماه‌های حرام هستند و حتی در جاهلیت حرمت این ماه‌ها را نگاه می داشتند و در این مدت دست از جنایت و کشتار بر می داشتند ولی امروز عده ای به ظاهر مسلمان و مدعی خدمت به حرم الهی ناجوانمردانه دست به برادر کشی زدند. 

وی با بیان اینکه سود درگیری میان مسلمانان تنها به آمریکا، صهیونیست‌ها و دیگر مستکبران می‌رسد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر همین اساس در پیامی که به کنگره عظیم حج صادر فرمودند عنوان کردند امروز وظیفه مسلمانان آن است که تکلیف خود را بشناسند و نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های شوم مستکبران و قدرت‌های جهانی آشنایی پیدا کنند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با محکوم کردن تجاوز بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: این رژیم با عده‌ای جاهل و مزدور آرامش منطقه را زیر سئوال برده و دست به جنایت و خیانت می‌زند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به فضایل ماه ذی الحجه و اعیاد سعید قربان و غدیر، بر ضرورت توجه و مراقبت مومنان بر شرافت و اعمال مستحب این ماه و ادب بندگی و قربانی کردن تاکید کرد و گفت: عید قربان، عید امتحان الهی است و در حقیقت اهل ایمان در این روز بزرگ، با قربانی کردن قصد تقرب به خداوند متعال را دارند. 

وی افزود: اهل ایمان در این عید سعید، با قربانی کردن قصد تقرب به خدای متعال را دارند و البته این عمل باید خالصانه باشد تا موجب ارزش یافتن و تقرب بندگان شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برای قربانی کردن باید ادب بندگی را رعایت کرد و از فرزندان حضرت آدم درس گرفت هنگامی که می خواستند در راه خدا قربانی کنند قابیل پست ترین قربانی را آورد و هابیل بهترین را در راه معبود قربانی کرد و خداوند قربانی هابیل را پذیرفت زیرا تقوا و خلوص ملاک پذیرفتن قربانی است.

وی گفت: وقتی قربانی قابیل پذیرفته نشد او از روی حسادت برادر خود را کشت و پایه گذار سنت ناپسند برادر کشی شد و هابیل به دلیل قربانی نیک خود به مقام شهادت در راه خدا رسید در حقیقت شهدا بهترین ها را در راه خدا قربانی کردند و آن جان خویش بود.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: جانبازان انقلاب یادگارانی ماندگار از ظلم و جنایت استکبار جهانی علیه ملت ایران هستند و باید به تبعیت از مقام معظم رهبری از آنها به‌صورت ارزشمند تجلیل و تکریم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار