در یکی از سخت ترین شرایط همه گیری کرونا هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در یکی از سخت ترین شرایط همه گیری کرونا هستیم و اگر عزمی ملی نباشد و در سطح شهرستان ادارات ،نهاد ها و مردم همکاری نکنند روزهای فاجعه باری را درپیش خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۸۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 11 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اصغر خالقی در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ الی ۴۰ نفر از فسایی های مبتلا به کرونا وضعیتی وخیم دارند ، در حال حاضر تعداد ۲۸۰ مریض بد حال داریم که فقط ۱۴۰ نفر را توانسته ایم بستری کنیم.
وی بیان کرد: در یکی از سخت ترین شرایط همه گیری کرونا هستیم و اگر عزمی ملی نباشد و در سطح شهرستان ادارات ،نهاد ها و مردم همکاری نکنند روزهای فاجعه باری را درپیش خواهیم داشت.

لزوم مسئولیت پذیری همه سازمان ها

خالقی گفت: با توجه به افزایش سریع همه گیری کرونا، عدم نسبت عرضه وتقاضا یکی از علل شلوغی جمعیت در مراکز تست کرونا و ارائه خدمات بهداشتی است که تنها راه برون رفت از این وضعیت مسئولیت پذیری سایر بخش های دولتی و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: ما به هیچ وجه با هیچ تجمعی در فضاهای بسته اعم از جشن یا عزاداری موافق نیستیم و برپایی مراسمی که منجر به کشته شدن انسانها می شود را در این اماکن و شرایط خلاف عقل وشرع می دانیم.

وی بر لزوم بررسی مجوزهای برگزاری مراسم تاکید و اضافه کرد: مجوز های تجمعات باید از دانشگاه استعلام شود ولی متاسفانه این کار انجام نشده است.

خالقی ادامه داد: رییس ستاد کرونا فرماندار شهرستان است و نیروهای نظامی ، انتظامی، امنیتی، دادگستری ، آموزش و پرورش و تعدادی دیگر عضو ستاد کرونا هستند و در این رابطه مسئولیت دارند.

به گفته وی، علوم پزشکی در ستاد کرونا تنها یک رای دارد و اعمال قوانین حاکمیتی در اختیار علوم پزشکی نیست.

خالقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مظلومیت کادر درمان و علوم پزشکی گفت: از کادر درمانی که ساعت ها با ماسک و دیگر تجهیزات در بخش کرونا ودیگر بخش ها کار می کنند و صورتش از ماسک طولانی کبود شده و از گرما کلافه شده و...با چه زبانی می توان تشکر و قدردانی کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: من از رسانه ها می خواهم که تمام مسئولان را مورد سوال ومطالبه گری قرار دهند وموجب تحرک بیشتر آنان در کاهش آلام مردم شوند.

خالقی افزود: ما در شرایط بد اقتصادی و کمبود دارو می بایست حجم عظیمی از تقاضاهای خدمات بهداشتی را پاسخگو باشیم.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار