انکر منکرات از دیدگاه آیت الله حسینی همدانی

مراقب نفوذ دشمن باشیم

دشمن به دنبال تحریف آرمان‌های انقلاب است که برای این کار از شیوه‌های مختلفی نظیر گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان و نوجوانان استفاده می‌کند و آنچه که با لذت‌جویی و موافق با منافع امیال نفسانی انسان است را وسیله قرار می‌دهد تا به هدف شوم خود برسد.
کد خبر: ۹۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 20 September 2015
به گزارش تابناک - البرز: آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مهمترین معروف در زمان ما، تشکیل حکومت اسلامی و حفظ و نگهداری این حکومت است.

وی گفت: بزرگترین خیری که خداوند برای بندگانش خواسته است اسلام است و از والاترین مصادیق این خیر «قرآن» و «عترت» است و تشکیل حکومت اسلامی، برترین دستور قرآن و عترت است که رسول خدا(ص)، امیرالمومنین علی (ع) و امام حسین (ع) این دستور به بهترین شکل ممکن اجرا نموده‌اند.

امام جمعه کرج بدترین منکر را اجازه دادن به دشمنان برای نفوذ در حکومت اسلامی خوانده و تاکید کرد: نفوذ سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی به دشمن انکر منکرات است و تک تک ما نسبت به مقابله با این نفوذ وظیفه و مسئولیت داریم.

وی افزود: دشمن به دنبال تحریف آرمان‌های انقلاب است که برای این کار از شیوه‌های مختلفی نظیر گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان و نوجوانان استفاده می‌کند و آنچه که با لذت‌جویی و موافق با منافع امیال نفسانی انسان است را وسیله قرار می‌دهد تا به هدف شوم خود برسد.

امام جمعه کرج امر به معروف و نهی از منکر را فعلی الهی و انسانی خوانده و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، هم فعلی الهی است و در علم کلام بحث می‌شود و هم فعل انسانی نیز هست که در فقه به آن پرداخته می‌شود.

حسینی همدانی بیان داشت: قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر را از اوصاف رسول خدا می‌داند و از وظایف مهم و اساسی ایشان است که عمل به این دو فریضه، موجب عظمت و عزت امت اسلامی می‌گردد.

وی گفت: در پذیرش دین اکراه و جود ندارد اما اگر کسی دین را پذیرفت باید بر اساس چارچوب آن و ضابطه‌های تعریف شده در آن عمل کند و امر به معروف و نهی از منکر، یکی از فروع دین اسلام است که همه باید به آن عمل نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: این ساده‌انگاری است که گمان کنیم دشمن برای تضعیف حکومت اسلامی برنامه‌ریزی نکرده است.

وی در پایان از راهپیمایی و تجمع برای امر به معروف در کرج به خصوص در حوزه ترویج فرهنگ حجاب خبر داده و گفت: باید با امر به معروف و ارشاد مردم، به سمت گسترش فرهنگ حجاب برویم چرا که بی‌حجابی، فرهنگ نیست و اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید فرهنگ حجاب را گسترش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار