فارس رتبه نخست کشور را در میزان سرمایه‌گذاری خارجی را داراست

در ۶ ماهه نخست سال استان فارس با ۴۶۶ میلیون و ۴۲۴ هزار دلار رتبه نخست کشور را در میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در 6 ماهه نخست امسال در کل کشور 60 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با 2 میلیارد و 467 میلیون و 476 هزار دلار سرمایه‌ مصوب شده است.

استان فارس با 466 میلیون دلار، خوزستان با 365 میلیون دلار و یزد با 346 میلیون دلار جلب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ترتیب جایگاه اول تا سوم را کسب کرده‌‌اند و استان‌های گیلان با 445 هزار دلار، مرکزی با 500 هزار دلار و سمنان با 2 میلیون و 155 هزار دلار کم‌ترین میزان جذب سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.

البته در بین 31 استان، استان‌های مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، زنجان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، ایلام، اردبیل، آذربایجان غربی هیچ طرح مصوبی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نداشته‌اند.

بابک دایی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در توضیح طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در فارس گفت: در شش ماهه اول امسال در استان فارس یک طرح افزایش سرمایه در حوزه قوطی فلزی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و یک طرح احداث مزرعه بزرگ خورشیدی در شهرستان بوانات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این مزرعه خورشیدی یک طرح کلان است که در قالب 11 پروژه مجزا احداث می‌شود و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، افزود: سرمایه‌گذاران خارجی این دو طرح از کشور ترکیه و امارات هستند و با اجرای این طرح‌ها برای 1000 نفر اشتغال‌ ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان اینکه امسال با توجه به تشدید تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا جلب سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به سال‌های معمولی شرایط سخت‌تری داشت، گفت: کسب رتبه نخست کشور توسط استان فارس نشان‌دهنده همکاری مدیران استانی و جذابیت استان فارس برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس با مشوق‌های سرمایه‌گذاری نظیر صدور مجوزهای بی‌نام، راه‌اندازی سایت تمام الکترونیک درخواست سرمایه‌گذاری خارجی و غیره در بین 31 استان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نخست را از آن خود کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار