اندیشکده توسعه استان راه‌اندازی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: برای عمران و توسعه روستاها اندیشکده مجازی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود تا از طریق اتاق‌های فکرمجازی تخصصی از نظرات نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف بهره‌برداری شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 08 September 2015
تابناک بوشهر: مصطفی سالاری عصر امروز در نشست با دهیاران استان بوشهر ضمن تاکید بر افزایش مشارکت دهیاران در توسعه روستاها اظهار داشت: اعتبارات دهیاری‌های استان بوشهر که از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی تامین می‌شود امسال سه برابر سال قبل می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ایده اولیه طرح 15 گانه امید روستایی که در جلسات هم‌اندیشی نخبگان و نمایندگان روستاها با در نظر گرفتن نیازهای هر روستا بدست آمده خاطرنشان کرد: جلسات هم‌اندیشی در روستاها مبنای تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های امید روستایی بوده وادامه این مشارکت سبب می‌شود ایده‌ها و طرح‌ها از امکان سنجی و برآورد نیاز گرفته تا چگونگی بهره‌برداری تحت نظارت و مشارکت مردم روستا انجام شود.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی اندیش‌کده توسعه استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: طرح اندیش‌کده مجازی استان متشکل از اتاق فکرهای مجازی تخصصی در تمامی زمینه‌ها تهیه شده که با حضور نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف تشکیل می‌شود.

وی از دهیاران خواست تا در اتاق فکرمجازی عمران و توسعه روستاهای استان حضور یابند و مطالبات روستائیان را مطرح کنند و دبیر هر اتاق ایده‌ها و طرح‌های واقعی و متناسب با شرایط هر روستا را جمع بندی کند و در اختیار تصمیم گیرندگان قرار دهند تا بصورت مستقیم نقش سازنده‌ای در توسعه متوازن روستاها ایفا کنند.

سالاری اندیشکده  توسعه استان را سامانه‌ای فراگیر در فضای مجازی دانست و اظهار داشت: تبادل نظر و مشارکت بیشتر نخبگان و متخصصان و مردم سبب همگرایی و همدلی و توسعه متوازن در تمام بخش‌های استان می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه توسعه همه جانبه و متوازن حاصل خرد جمعی است بیان کرد: منابع محدود، اما ایده‌ها و خرد جمعی نامحدود است و با توجه به اینکه توسعه تنها با هزینه منابع مالی اتفاق نمی‌افتد لازم است همکاری و همفکری دراجرای طرح‌ها بصورت عملیاتی محقق شود.

استاندار بوشهر از اجرای طرح توسعه پایدار روستاها در سه بخش خبر داد و گفت: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی و طرح‌های 15 گانه امید در استان بوشهر با هدف ایجاد شور و نشاط و امید و ایجاد محیطی سرزنده و پویا در روستاها با نگاهی عادلانه و متوازن در توزیع امکانات و منابع اجرا می‌شود.

سالاری ضمن اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات روستایی مجموعه طرح‌های امید و توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان بوشهر  خاطرنشان کرد: این طرح در سه بخش توسعه متوازن منظومه‌های روستایی استان بوشهر،مجموعه طرح‌های امید روستایی، طرح بوستان‌های امید روستایی در استان بوشهر به عنوان پایلوت کشور اجرا می‌شود و در صورت توفیق و کسب رضایت مردم در کل کشور به اجرا در می‌آید.

وی ضمن اشاره به محورهای چهار گانه طرح توسعه منظومه روستایی افزود: در استان بوشهر این طرح در زمینه‌های کارهای عمرانی، تدوین برنامه‌های فرهنگی و مسابقات و جشنواره‌ها، آموزش و فرهنگ سازی و ایجاد فرصت‌های شغلی اجرا می‌شود.

استاندار بوشهر ضمن اشاره به اینکه خدمات در روستاها منحصر به اجرای پروژه‌های عمرانی  نیست گفت: بر اساس پهنه بندی جمعیتی و اولویت بندی و نیاز سنجی مناسب زیرساخت‌ها و امکانات تفریحی ورزشی، فرهنگی، مذهبی، هنری وبهداشتی و درمانی در روستاها اجرا می‌شود.

سالاری از تدوین برنامه‌های فرهنگی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی وهنری مذهبی و دینی در  روستاها خبر داد و گفت: در زمینه فرهنگ سازی و آموزش مشارکت مدنی مردم در روستاها و ارتقاء مشارکت مردم در حفاطت از محیط زیست، بهداشت جمعی و فردی و ترویج مبانی فرهنگی نیز در این طرح تاکید شده است.

وی ضمن تاکید بر ایجاد فرصت‌های شغلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها در زمینه گردشگری، کشاورزی، دامداری و فرهنگی و هنری افزود: با توسعه متوازن در روستاها  ضمن ایجاد شغل  و رونق در روستاها مهاجرت معکوس و پایداری ماندگاری در روستاها افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ضمن اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری امن در روستاها خاطرنشان کرد: فروش محصولات درحوزه‌های گوناگون در روستاها مهم‌تر از ایجاد اشتغال است که باید به بازاریابی و بسته بندی و معرفی محصولات روستاییان توجه ویژه شود.

سالاری ضمن تاکید بر نقش نظارتی دهیاران گفت: انتخاب مکان مناسب و نظارت بر چگونگی اجرای صحیح بوستان‌های امید و زمین‌های چمن در روستاها به عهده دهیاران است که باید دراین حوزه توجه ویژه شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار