مردم به مسیرهای دوچرخه سواری معترضند

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در احداث مسیرهای دوچرخه با اعتراض و مقاومت شدید شهروندان در خصوص کم شدن عرض خیابان مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 29 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایمنا: سولماز دهقانی در یک گفت‌وگوی برخط با اشاره به نبود مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: در حوزه گردشگری می‌توان تصمیمات خوب و کارسازی گرفت اما به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری، تمامی این تصمیمات و اقدامات گاهی به تعویق می‌افتد و از اقدامات مناسب در حوزه گردشگری شیراز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: تمرکز دوره پنجم شورا در حوزه گردشگری بیشتر روی فضاهای باز شهری بوده تا با بازسازی و بازآفرینی آنها به این صنعت رونق بخشیم زیرا گردشگری بدون سیاست‌های درست و نبود چرخه اقتصادی با شکست مواجه می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز یکی از عوامل آسیب زا در چرخه اقتصادی صنعت گردشگری را نبود سرمایه‌گذاران مناسب و عملکرد خوب در این حوزه دانست که موجب شکست گردشگری می‌شود.

وی با بیان اینکه شیراز در جذب سرمایه‌گذار نتوانسته به خوبی عمل کند، ادامه داد: در دو سال اخیر در کنار پروژه‌های گردشگری ناکام و بدون سرمایه‌گذار حتی برخی از پروژه‌های عمرانی شهر نیز با توجه به تحریم‌ها و اوضاع نابسامان اقتصادی با مشکل روبه‌رو شده است.

دهقانی با اشاره به بافت تاریخی شیراز افزود: سال گذشته در نتیجه رایزنی با شهردار شیراز توانستیم بودجه ۱۱۵ میلیارد تومانی برای بافت تاریخی و گردشگری شیراز در نظر بگیریم. این بودجه پنج برابر بودجه سال‌های پیشتر از آن است.

وی با اشاره به باز آفرینی برخی بافت‌های تاریخی شهر گفت: با استفاده از این بودجه توانستیم به بازآفرینی و کلنگ زنی پروژه تاریخی "حمام روغنی" بپردازیم همچنین این پروژه در ماه‌های آینده فضای شهری و گردشگری مطلوبی مانند مسجد وکیل را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در کنار این پروژه ساخت و بازسازی راه‌ها، گذرها و خیابان‌ها در حال انجام است که به نوعی تغییر کالبدی شهر را با خود به همراه دارد. در ادامه این اقدامات کف سازی و بهسازی گذر هفت پیچ نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شورای چهارم با برنامه‌ریزی و مصوبات خود ورود خوبی به موضوع بازسازی و مرمت خانه‌های سنتی و تاریخی داشت و در این دوره نیز از سرمایه‌گذاران برای تسریع در بهسازی خانه‌های سنتی دعوت شده است.

دهقانی افزود: علاوه بر بازسازی بافت تاریخی شهر به نیاز محلات مختلف مانند بهره برداری از بازارچه هنر سنگ برای حمایت از صنایع دستی در قالب آموزش و عرضه محصولات شهروندان توجه شده است.

دهقانی با اشاره به جدیت شورا در خصوص تغییر کاربری باغ‌های قصر دشت گفت: در حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری باغ‌ها پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان شهید رمضانی در دست اقدام است و تصمیم بر این است تا تمامی تأسیسات این محل کاملاً زیر زمینی شود. پیاده راه شهید رادفر نیز در فاز یک تکمیل و در حال حاضر باید برای پیمانکار و فاز دوم آن اقدام کرد.

وی اظهار کرد: در مباحث شهر انسان محور و پیاده راه سازی و استفاده از دوچرخه‌های بی دود، هنوز نتوانسته‌ایم این موضوع را فرهنگ‌سازی کنیم و در احداث مسیرهای دوچرخه با اعتراض و مقاومت شدید شهروندان در خصوص کم شدن عرض خیابان روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: برای پیشرفت بیشتر فرهنگی، گردشگری و اقتصادی شهر نباید به شهرداری تنها نگاه عمرانی داشت بلکه شهر باید برای توسعه، پایه‌های فرهنگی محکمی داشته و این فقط از طریق مشارکت شهرداری با نهادهای فرهنگی و گردشگری میسر است. پس باید از موانع توسعه فرهنگی کاسته شود تا بتوانیم صنعت گردشگری را رونق ببخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار