امام جمعه کرج:

کاهش جمعیت از حربه‌های دشمنان علیه ایران بود

نماینده ولی فقیه در استان البرز توجه به دختران را یکی از مهمترین موضوعاتی دانست که امروز باید بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه مسئولان در حوزه خانواده و بانوان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 06 September 2015



نماینده ولی فقیه در استان البرز یکی از راهکارهای اساسی برای ترویج امور فرهنگی و اجتماعی را سازمان‌های مردم‌نهاد عنوان کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در جهت تحکیم بنیان خانواده در این نهادها برگزار شود.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور بانوان استانداری البرز و جمعی از بانوان مشاور در فرمانداری‌های این استان، با بیان اینکه نگاه دین مبین اسلام به زنان نگاهی ارزشمند است، ‌افزود: زن در جوامع اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه زنان یکی از مهمترین ارکان اصلی خانواده در امور مختلف محسوب می‌شوند، لذا جایگاه آنان رفیع است.
وی با اشاره به هجمه‌های مختلف دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی بیان داشت: دشمنان با توجه به اهمیت رکن خانواده امروز این مهم را مورد هدف قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند تا خانواده تشکیل نشود و در این راستا اگر خانواده‌ای نیز تشکیل شد، از قوام برخوردار نباشد، تا به این وسیله به اهداف شوم خود در جوامع اسلامی برسند.
امام جمعه کرج با اشاره به برخی از عوامل فروپاشی خانواده از جمله ‌طلاق، اعتیاد و بیکاری تأکید کرد: امروز فضای مجازی نیز به عنوان عاملی برای فروپاشی خانواده‌ها به‌شمار می‌رود.
حسینی همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از جدیدترین حربه‌های دشمنان تأکید بر کاهش جمعیت است، اظهار کرد: دشمنان از هر حربه‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و برای رسیدن به آن نیز هزینه‌های بسیاری را کرده‌اند.
وی توجه به دختران را یکی از مهمترین موضوعاتی دانست که امروز باید بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه مسئولان در حوزه خانواده و بانوان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات تشکیل بانک اطلاعات بانوان در این استان است.
حسینی همدانی یکی از راهکارهای اساسی برای ترویج امور فرهنگی و اجتماعی را سازمان‌های مردم‌نهاد عنوان کرد و بیان داشت: برنامه‌های ویژه‌ای در جهت تحکیم بنیان خانواده در این نهادها برنامه‌ریزی شود.
وی ارائه مهارت‌های لازم به دختران در زمینه امور خانواده، خانه‌داری و .. را از مهمترین مسائلی دانست که نباید فراموش شود.
امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش برنامه‌های دینی را در بین افراد جامعه و به ویژه زنان و دختران مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها حج است که بسیاری از مسایل دینی ما در آن اجتماعی و مشترک بین زن و مرد است و این در حالی است که دشمنان با تحریف بسیاری از اصول دینی درصدد ضربه زدن به این اصول هستند.
وی بر توجه بیش از پیش به موضوعات عفت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار