ازبین رفتن بافت تاریخی جولان همدان

معاون شهردار همدان با بیان اینکه بافت تاریخی جولان همدان به سبب بازسازی نامناسب از بین رفت، گفت: میراث تاریخی باید به ثروت تاریخی در همدان تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 05 September 2015
معاون شهردار همدان با بیان اینکه بافت تاریخی جولان همدان به سبب بازسازی نامناسب از بین رفت، گفت: میراث تاریخی باید به ثروت تاریخی در همدان تبدیل شود.

به گزارش تسنیم؛مجید یوسفی نویددر جلسه هماهنگی هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا اظهار داشت: اقدامات لازم برای برگزاری هشتمین دوره اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا از سال گذشته آغاز شده و اکنون نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه همدان به سبب داشتن سابقه و بافت تاریخی برای میزبانی هشتمین دوره این اجلاس انتخاب شد، افزود: باید از افکار و ایده‌هایی که توسط اساتید داخلی و خارجی در زمینه حفاظت از بافت تاریخی و رشد و توسعه شهری ارائه می‌شود برای شهر همدان بهره‌ گرفت.

یوسفی نوید با اشاره به بازسازی منطقه تاریخی جولان همدان در سالهای گذشته تصریح کرد: متاسفانه به سبب اینکه این بافت تاریخی به درستی مورد بازسازی قرار نگرفت، شاهد تخریب و از بین رفتن آن بودیم.

وی با اعلام اینکه امسال اصلاح و بازنگری در طرح جامع و تفصیلی شهر همدان را در پیش رو داریم، عنوان کرد: برای بازنگری اصولی و کارشناسی در این طرحها باید از ایده و افکار اساتید و کارشناسان حاضر در این اجلاس بهترین استفاده را داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با اشاره به اینکه این اجلاس از ۲۸ شهریور در همدان آغاز شده و تا هشت مهر ادامه دارد، بیان کرد: کارگاه‌‌ها و کلاس‌های تخصصی و آموزشی این اجلاس در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شده و اختتامیه در دانشگاه علم و صنعت تهران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای علمی در برگزاری این اجلاس باید با هم تعامل داشته باشند، تصریح کرد: برای اجرای این همایش شهرداری همدان، دانشگاه بوعلی سینا و میراث فرهنگی به عنوان دستگاه‌های متولی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

یوسفی نوید تاکید کرد: باید به گونه‌ای از این اجلاس در شهر همدان بهره‌برداری شود که بتوانیم میراث تاریخی همدان را به ثروت تاریخی تبدیل کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

معاون شهردار همدان بیان کرد: همدان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است که باید با بهره‌گیری از فرصت‌ها آنها را بالفعل کرده و عملیاتی کنیم تا به توسعه شهری همدان دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد، بیان کرد: گروه‌های تخصصی از کشورهای مختلف در همدان حاضر می‌شوند که باید با بهره‌گیری از تجارب آنها این پتانسیل‌ها را در راستای توسعه گردشگری همدان عملیاتی کنیم.

یوسفی نوید با اعلام اینکه بازار تاریخی همدان رو به فرسودگی است، بیان کرد: اگر نسبت به باززنده‌سازی بازار همدان اقدام کنیم می‌توان احیا کالبد بازار را نیز انتظار داشت.

وی تصریح کرد: در این همایش باید موضوعاتی را که به عنوان یک معضل و سوال برای مدیریت شهری مطرح است بیان کرده و راهکارهای حل آن را از مهمانان و کارشناسان بخواهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با اعلام اینکه برگزاری این اجلاس ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: شهرداری برای تامین اعتبار این اجلاس با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده و مجبور به جابه‌جایی اعتبارات شده است.

وی تصریح کرد: مهمانان خارجی این اجلاس آمادگی سرمایه‌گذاری در شهر همدان را نیز دارند که باید زمینه و بستر لازم برا بهره‌برداری بیشتر از فرصت‌های ایجاد شده در این سفر استفاده کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار