صحبت با تلفن همراه در رانندگی باعث انحرافات ذهن و اختلالات رفتاری می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق تهران گفت: صحبت کردن با تلفن همراه و وسایلی شبیه آن ۶۰درصد عوامل تصادفات است که باعث انحراف ذهن و اختلال در رفتار راننده وسیله نقلیه می‌شود و باید به شدت از این کار پرهیز شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 17 May 2020

سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین در پاسخ به سوأل بیشترین علت وقوع تصادفات در حوزه شرق استان تهران، اظهار کرد: عدم توجه رانندگان به جلو بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی درون شهری و برون شهری است.

وی افزود: برای حل این موضوع رانندگان وسایل نقلیه باید حین رانندگی هوشیاری بیشتر و نگاه به جلو داشته باشد و از انجام هر عملی مانند خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات و سایر موارد پرهیز کنند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران بیان داشت: مهم‌تر از همه صحبت کردن با تلفن همراه و وسایلی شبیه آن که باعث انحراف ذهن و اختلال در رفتار راننده وسیله نقلیه می‌شود که باید به شدت در زمان رانندگی از صحبت کردن خودداری شود.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: در صورت رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی از سوی رانندگان، دیگر شاهد وقوع تصادفات رانندگی به علت عدم توجه به جلو نخواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: استفاده از تلفن همراه باعث بیش از ۶۰درصد تصادفات رانندگی است و از رانندگان خواهش می کنیم از تلفن همراه در موقع رانندگی استفاده نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار