ارزش‌های اخلاقی بازارهای قدیمی در حال مخدوش‌شدن است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، بر لزوم حفاظت از اخلاق حسنه بازاری تاکید کرد.
کد خبر: ۸۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 26 August 2015
به گزارش تابناک تبریز ، دکتر اکرم حضرتی در نشست تخصصی سازمان‌های میادین و سامان‌دهی مشاغل کلان‌شهرهای کشور، با اشاره به جایگاه هویتی بازار تاریخی تبریز گفت: در گذشته، در کنار مباحث اقتصادی بازارهای قدیمی، شاخص‌های اخلاقی، اعتقادات و رفتار حسنه، در تیمچه‌های بازار جاری بود اما متاسفانه امروز ارزش های اخلاقی بازارهای تاریخی کم‌کم در حال مخدوش شدن است.

وی ادامه داد: در کنار ساختارهای تاریخی باید از فرهنگ رفتاری بازاریان گذشته، صیانت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که صنعت فرهنگی و فرهنگ صنعتی دو بالی هستند که باید به موازات هم حرکت کنند، اظهار داشت: خوشبختانه شهردار تبریز از نزدیک به مباحث اقتصادی آشنایی دارد، از این رو، در دو سال گذشته، شاهدیم که خروجی ایده‌های ایشان، تعامل موثری بین دو قطب فرهنگ و اقتصاد ایجاد کرده‌است.

وی متذکر شد: تبریز یکی از موثرترین قطب‌های اقتصادی بوده است و در این حوزه حماسی عمل کرده‌است.

حضرتی بر لزوم مکان‌یابی در سامان‌دهی مشاغل شهری تاکید کرد و افزود: مکان‌یابی صحیح، موجبات فراهم‌شدن آرامش جسمی و روانی شهروندان خواهد شد؛ لازوه این امر، لحاظ کردن پیوست فرهنگی در سامان‌دهی مشاغل است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، همچنین بر لزوم ارایه تسهیلات برای حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های معتبر تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار