محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به شرایط طرحهای سازمان قطارشهری اصفهان اظهارداشت:بر اساس برنامهریزیها و با توجه به شرایط فنی طرحهای سازمان قطارشهری اصفهان، در پنج ماه گذشته، دستکم هر ماه یک طرح از ابرپروژه خط دوم قطارشهری اصفهان آغاز شده است.
وی با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از دو جبهه در شرق و غرب اصفهان، بیان کرد: فعالیت عمرانی در ایستگاههایی که در غرب اصفهان و در مسیر حفاری حدفاصل ایستگاه کهندژ تا میدان امام علی(ع) قرار گرفتهاند، آغاز شده، تا پس از آغاز حفاری تی بی ام قطر ۹.۵ متر، آماده ورود تی بی ام شوند.
دستگاه تی بی ام(TBM)، نوعی ماشن غولپیکر است که برای حفر تونلهای مختلف از آن استفاده میشود.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: پس از پایان کار شفت ورودی تی بی ام قطر ۹.۵ متر خط دوم قطارشهری اصفهان، مسیر حدفاصل ایستگاه کهندژ تا میدان امام علی(ع) (در غرب اصفهان) را در ماههای آینده حفاری می کند.
وی با اشاره به فعالیت شبانهروزی ایستگاههای قطعه شمال شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان، اضافه کرد: در زمان حاضر حفاری ۲ تی بی ام هفت متری حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) با سرعت و در جبهههای کاری مختلف پیش میرود.
بنکدار هاشمی خاطرنشان کرد: تی بی ام غربی قطر ۷ متر حد فاصل دارک (شهرک امام حسین(ع)) تا ایستگاه میدان امام علی(ع) در شمال شرق اصفهان، پس از طی مسیر حدفاصل ایستگاههای دارک، زینبیه و عاشق اصفهانی، طی روزهای گذشته به سمت ایستگاه بعدی یعنی عمان سامانی حرکت کرد.
به گفته وی تی بی ام شرقی قطر هفت متر حد فاصل دارک (شهرک امام حسین(ع)) تا ایستگاه میدان امام علی(ع) در شمال شرق اصفهان نیز پس از طی مسیر حدفاصل ایستگاههای دارک و زینبیه در حال حاضر در ایستگاه عاشق اصفهانی قرار دارد و مشغول آمادهسازی برای حفاری به سمت ایستگاه عمان سامانی است و در روزهای آینده به سمت ایستگاه عمان سامانی حرکت میکند.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: عملیات عمرانی ایستگاههای دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله و شاهد از خط دوم قطارشهری اصفهان نیز آغاز شده و تلاش ما بر این است که در کوتاهترین زمان ممکن، ساخت آن را به پایان برسانیم.