از روشن کردن آتش در جنگل های پاسارگاد خودداری کنید

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد از مردم خواست از روشن كردن آتش در مناطق مرتعي و جنگلي داراي پوشش علوفه اي اين شهرستان خودداري كنند.
کد خبر: ۸۰۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 26 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن خسروانيان چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به گرمي هوا و وجود پوشش گياهي خشك و متراكم در جنگل ها و مراتع استان به خصوص شهرستان پاسارگاد از مردم طبيعت دوست به ويژه روستاييان و عشاير كه به عناوين مختلف ازطبيعت و مناظر زيباي آن استفاده مي كنند درخواست داريم حراست از جنگل ها و مراتع را مدنظر داشته باشند.
وي با بيان اينكه شوراها و دهياران بهترين راهنما و همراه طبيعت منطقه خودشان هستند از آنان خواست در حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع، منابع طبيعي را ياري كنند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد گفت: در صورتي كه مردم مجبور به روشن كردن آتش شدند منطقه آتش را دور از علوفه هاي مرتعي و با رعايت فاصله با درختان نگه دارند.
خسروانيان افزود: مردم در زمان وزيدن باد به هيچ وجه آتش روشن نكنند.
وي ادامه داد: مردم‌ همچنين در پايان تفريح و پخت غذا و درست كردن چاي به وسيله خاك يا آب حتما آتش را خاموش كنند و زغال حاصل از آتش را از بين ببرند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري پاسارگاد از طبيعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و يا آتش‌ سوزي در جنگل ها و مراتع، به مركز يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي فارس به شماره تلفن رايگان 1504 اطلاع رساني و ما را در حفاظت از اين سرمايه هاي ملي ياري كنند.
خسروانيان افزود: مردم در صورت مشاهده دود يا آتش سريعا هم محلي هاي خود و شوراهاي اسلامي، دهيار و دامداران را خبردار و به طرف منطقه آتش حركت كنند.
وي گفت: برابر قانون به افراد خاطي مجازات حبس وخسارات تعلق مي گيرد.
مساحت عرصه هاي جنگلي و مرتعي شهرستان پاسارگارد 148 هزار هكتار است.
شهرستان پاسارگاد به مركزيت سعادت شهر در فاصله 130 كيلومتري شمال شيراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار