به منظور پیشگیری از گرد و غبار؛

3 هزار هکتار نهال کاری و یک هزار هکتار مالچ پاشی در اصفهان انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: پیگیری‌های لازم در فعال شدن کانون‌های جدید گردوغبار در استان اصفهان با همکاری اداره کل محیط زیست، هواشناسی و منابع طبیعی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۶۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 24 July 2019

منصور شیشه فروش با بیان اینکه فعال شدن کانون‌های جدید گرد و غبار در اصفهان در اثر سیلاب بهاره بوده گفت: به نوعی رسوبات باقی مانده در اثر خشکی هوا به کانون‌های جدید گردوغبار تبدیل شده این در حالی است که با پیمایش منطقه‌ای توسط تیم‌هایی از اداره محیط زیست و منابع طبیعی در هر شهرستان و رایزنی با استان‌های همجوار که کویر مشترک با استان اصفهان دارند در تلاش هستیم تا در طی برنامه ریزی های کوتاه و بلندمدت برای این مساله چاره اندیشیده شود.

 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران اصفهان سال گذشته در جهت بیابان زدایی 500 هکتار عملیات مالچ پاشی و هزار هکتار نهال کاری در سطح استان اصفهان صورت گرفته است.

او اضافه کرد: امسال سه هزار هکتار نهال کاری و هزار هکتار مالچ پاشی در مناطق مختلف در سطح استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به وزش بادهای شرقی و شمال شرقی به طرف مرکز وغرب استان اصفهان تصریح کرد: در تابستان امسال در دو نوبت شاهد فعال شدن کانون‌های گردوغبار در سطح استان اصفهان بودیم که غلظت آلاینده‌ها را بیش از اندازه مجاز افزایش داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار