قتل بخاطر ده هزار تومان!؟

این جوان به خاطر ١٠ هزار تومان و از سر فقر با برادر شما درگیر شده و ناخواسته آدم کشته و با وضع زندگی که دارد و می‌بینید جانش در دستان شماست،
کد خبر: ۷۵۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰ 06 July 2019

 مرجان لقایی: سه شنبه در دادگاه کیفری پسری جوان (٢۵ساله ) محاکمه شد که رانندۀ تاکسی ِ خطی بود و به خاطر ١٠هزار تومان با جوان دیگری که او هم راننده تاکسی همان خط بود درگیر شده و او را کشته بود.

متهم مسافران را سوار کرده و مقتول اعتراض میکند که نوبت اوست و با عصبانیت حمله کرده و آینه ماشین قاتل را شکسته است، جوان هم پیاده شده و درگیر میشوند با پیچ گوشتی به گیجگاه مقتول زده و درجا می‌میرد .. متهم پدر نداشت و خرج مادر و خواهر و برادرش را میداد که به اندازۀ پدر برایشان نگران بود . هرسه در دادگاه آرام گریه میکردند.

جلسه به دلیل نقص پرونده تشکیل نشد و قاضی قربان‌زاده برادران مقتول را صدا زد و به آنها جملاتی طلایی گفت و سعی کرد از آنها رضایت بگیرد، گفت : این جوان به خاطر ١٠ هزار تومان و از سر فقر با برادر شما درگیر شده و ناخواسته آدم کشته و با وضع زندگی که دارد و می‌بینید جانش در دستان شماست، اگر حالا شما هم به قصاص برسید جوانی را قصاص کرده‌اید که محتاج ده هزار تومان بود نه جوانی که ماشین آنچنانی سوار میشد، من اصراری به بخشش نمیکنم فقط توصیه میکنم و بدانید او قربانی شرایط اقتصادی کشور است همانطور که برادر شما در نهایت قربانی همین سیستم بود پس حالا که در این مملکت هیچکس به فکر مردم نیست باید خودمان همدیگر را درک کنیم و ببخشیم و چندبار تاکید کرد که هیچکس به فکر مردم نیست و باید خودمان همدیگر را ببخشیم.

قربان زاده قاضی میانسال، مردی‌ست به شدت جدی با صورتی تقریبا خشن و عینکی که هیچوقت اجازه نمیدهد نگاهش به درستی دیده شود و درست همان ویژگی‌ های قـاضـی را دارد که در فیلمها می بینید و بجز کاری که یک قاضی معمولا در دادگاه باید بکند تلاش بیشتری نمیکند، وقتی بعد از جلسه سراغش رفتم و گفتم چرا با اولیای دم صحبت کردید یک جمله گفت: امروز ما در شرایطی هستیم که باید خودمان همدیگر را ببخشیم و به فکر خودمان باشیم.

نمیدانم خانواده مقتول رضایت میدهند یا نه اما گفتند که به گذشت فکر میکنند، متهم هنوز خیلی جوان بود با موهایی یکدست مشکی که هیچ خط پیری روی صورتش دیده نمیشد، وقتی داشت از دادگاه بیرون میرفت از قاضی تشکر کرد و روی به مادرش گفت قرص فشار خونت یادت نره.

حالا که برای مسئولان محترم سخت است که به دادگاه بیایند تا وضعیتی که برای مردم ساخته‌اند تماشا کنند ای کاش صداوسیما کونداکتورش را برای ٢٠دقیقه در هفته خالی کند و بدون اینکه خبرنگار حرف بزند فقط از این دادگاه‌ها تصویر پخش کنند.

منبع: سخنرانی ها

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار