ضرورت توجه به ظرفیت گردشگری منطقه 9 شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت های گردشگری این منطقه از جهات گوناگون تاکنون موردتوجه قرار نگرفته است.
کد خبر: ۷۵۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 25 June 2019

به گزارش تابناک، سید عباس روحانی با بیان اینکه وجود ظرفیت هایی از قبیل آتشگاه، منارجنبان، باغ‌های مختلف و لوا خانه ها (محل نگهداری پرچم) می تواند به رونق صنعت گردشگری اصفهان کمک کند اظهار داشت: در منطقه ٩ که اکثر اراضی آن باغ است بافت فرسوده ظرفیتی برای شهر توسعه است چرا که قابلیت احیا دارد و اگر بر روی گردشگری طبیعت کار کنیم نقاط قوتی برای این منطقه خواهد داشت.

وی با تاکید به اینکه برای تبدیل منطقه ٩ شهرداری اصفهان به باغ شهر به منظور حفظ باغ ها پیشنهادهایی ارائه دادیم اما هنوز نتیجه‌ای در این راستا نداشتیمبیان داشت: ٢٠ عنوان چالش برای این منطقه احصا شده است که یکی از آنها دسترسی نداشتن خیابان‌های اصلی به محلات است که باعث شده حمل و نقل عمومی در این منطقه کارآمد نباشد.

وی با اشاره به وجود مشاغل مزاحم و خدماتی در منطقه ٩ بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده این مشکل رفع می‌شود.

روحانی اظهار داشت: طرح منارجنبان در شمار طرح‌های محرک توسعه است به دلیل آنکه این بنای کهن و مشهور به عنوان عنصر تاریخی بعد از چهلستون دومین مقام را به لحاظ جذب گردشگر داراست.

روحانی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به سمت سرمایه گذار و طرح‌های مشارکتی حرکت کنیم، اظهار داشت: طرح‌های ناقصی در منطقه داریم که نیازمند ١٦ هزار میلیارد ریال است و این در حالیست که بودجه منطقه تنها ٦٠٠ میلیارد ریال است به همین دلیل باید به سمت بخش خصوصی و طرح‌های مشارکتی حرکت کنیم تا با همکاری هم طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار