مهار آتش سوزی جنگلهای فیروزآباد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه نخستین بار در استان فارس برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها از هواپیمای آب‌پاش استفاده شد، گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های فیروزآباد به طور کامل مهار شد.
کد خبر: ۷۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 08 August 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهرزاد بوستانی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های فیروزآباد در چند روز اخیر اظهار داشت: برای نخستین بار در استان فارس برای خاموش کردن آتش از هواپیمای آب‌پاش استفاده شد و آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان به طور کامل مهار شده است.

وی با بیان اینکه خشکی هوا و شرایط منطقه سبب شده که آتش‌سوزی چند روز تداوم یابد، گفت: نیروهای منابع طبیعی استان فارس برای جلوگیری از شروع مجدد آتش‌سوزی در منطقه مستقر هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: به دلیل پراکندگی آتش‌سوزی‌ها تخمین میزان دقیق وسعت جنگل که دچار حریق شده در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

لازم به ذکر است آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه‌های سفیدار شهرستان فیروزآباد، موک و اطراف کارخانه سیمان صدها هکتار از مراتع و درختان این منطقه را به خاکستر تبدیل کرده است.

از ابتدای شروع این آتش‌سوزی گسترده، 250 نفر از نیروهای مردمی، جهاد، منابع طبیعی، هلال احمر و بسیج برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار