استاد دانشگاه

حذف کامل کنکور امکانپذیر نیست

تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد دانشگاه و دکترای سنجش و اندازه گیری چهارمحال و بختیاری گفت: حذف کامل کنکور در شرایط موجود ممکن نیست
کد خبر: ۶۸۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 09 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجتبی جهانی فر تاکید کرد: باید روش هایی پیش بینی وعملیاتی کرد که براساس آن برگزاری کنکور ساده، راحت و عملی تر باشد.
وی افزود: در این صورت می توان دغدغه، اضطراب و استرس موجود میان اجتماع و خانواده ها را کاهش داد.
جهانی فر تصریح کرد: در گذشته از بین چندین دانش آموز تنها یک تا 2 نفر به دانشگاه راه می یافتند، در حالی که اکنون این رقم به حدود هفت نفر رسیده است.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: هم اینک می توان در برخی رشته ها به طور کامل و مطلق کنکور را حذف کرد اما در بسیاری از رشته ها ممکن نیست.
وی گفت: هنوز به یک راهکار و فرآیند مناسبی برای حذف کامل کنکور در کشور نرسیده ایم و ظرفیت دانشگاه ها هم متناسب با تقاضاها نیست.
جهانی فر تصریح کرد: به عنوان نمونه در صورت حدف کنکور افراد با معدل بالا رشته های مهمی را با چندین برابر ظرفیت انتخاب می کنند.
وی یادآور شد: به همین منظور ضرورت دارد تا بین افراد با معدل بالا نیز رقابت هایی در قالب امتحان برگزار شود.
قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سه شنبه 26 تیر امسال گفت: براساس بررسی های انجام شده حذف کنکور تا چهار سال آینده عملیاتی نخواهد شد.
در پایان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصوبه ای برای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب رسید که طبق آن در مدت پنج سال، 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها طبق سوابق تحصیلی و بقیه با برگزاری آزمون کنکور باشد.
به همین منظور سه نوع آزمون عمومی، اختصاصی و سوابق تحصیلی در این مصوبه پیش بینی شد، ضمن آنکه متقاضیان رشته های خاص با اهمیت بیشتر در این آزمون ها شرکت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار