آیت الله علوی گرگانی:

خدمت به مردم باید در قالب دین انجام شود

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه خدمت به مردم باید در قالب دین انجام شود گفت: خداوند دوست دارد به مردم خدمت کنیم ، اگر برای خدا فعالیتی انجام نشود ولی خدمت به مردم باشد ، از ارزش آن نعمت کم می‌شود، زیرا خدا عادل است ، اگر کاری برای رضای خدا انجام شود نعمت آن افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۰۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 03 May 2018

به گزارش تابناک قم ، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسوولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، با اشاره به هدف از فرستادن انبیا و نزول قرآن گفت: خداوند انسان را آفرید و او را بدون امام و راهنما رها نکرد، و خداوند می‌خواهد که انسان را هدایت کند زیرا مردم به تنهایی نمی‌توانند چیزی را بدست آورند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به هدف خلقت اضافه کرد: زندگی و آفرینش ابس وبیهوده نیست، همه‌ جهان هستی برای استفاده انسان بوجود آمده‌اند، ولی خداوند انسان را برای خودش آفریده است.

وی ادامه داد : خدایی که این همه انسان را دوست دارد ، مگر می‌شود از دستوراتش پیروی نکرد ، درصورتی که فواید این اطاعت از دستورات به خود انسان برمی گردد.

این مرجع تقلید با بیان صفات خدایی گفت: انسان باید روحیه خدمت رسانی به مردم را داشته باشد، که مردم را نجات دهد ، خداوند این افراد را بسیار دوست دارد ، زیرا خداوند انسان را برای خدمت به دیگران آفریده است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه داد : هیچ کس بر افراد نیکوکار مسلط نمی‌شود ، وخداوند هم چنین افرادی را دوست دارد، شما هم در این مقام می‌توانید در خدمت مردم باشید و هدفتان را باید رفع گرفتاری از زندگی مردم بدانید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند در هر حالت به دنبال بخشیدن انسان‌ها است اضافه کرد : تمام فعالیت های خود را برای رضای خدا و در راه خدا انجام دهید ، زیرا خداوند می‌خواهد انسان‌ها نسبت به هم مهربان باشند. شما در عین حال که شغل دارید وحقوقی دریافت می‌کنید باید هدفتان احسان به مردم و کارگشایی از مردم باشد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم را در قالب دین قرار دهید ادامه داد: خداوند دوست دارد به مردم خدمت کنیم ، اگر برای خدا فعالیتی انجام نشود ولی خدمت به مردم باشد ، از ارزش آن نعمت کم می‌شود ، زیرا خدا عادل است ، اگر کاری برای رضای خدا انجام شود نعمت آن افزایش پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به نیت انجام کارها گفت : این موضوع به ایمان بها و ارزش می‌دهد ، اعتقاد به خدمت به مردم ارزش کار را بالا می‌برد ، پس در قرآن تفکر کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار