افتتاح مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست

کد خبر: ۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵ 17 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه براساس نوشته مهر،راضیه خدادوست در گفتگوی خبری با بیان اینکه دو مرکز خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در این استان در شهرهای ارومیه و شاهین دژ راه اندازی می شوند افزود: با همت خیرین استان این مراکز تا اوایل سال آینده راه اندازی خواهند شد و سازمان بهزیستی نیز از منظر حمایتی و نظارتی به این مراکز خواهد پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت 14 مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست در استان نیز گفت: سیاست سازمان بهزیستی در حال حاضر تهیه و ایجاد خانواده جایگزین برای کودکان بی سرپرست در حال نگهداری است تا این افراد در کانون گرم خانواده رشد یابند.

خدادوست ادامه داد: در این راستا با مذاکرات شکل گرفته از خانواده های فامیل نزدیک به این افراد درخواست می شود تا با بر عهده گرفتن مسئولیت فرزندان بی سرپرست باعث رشد و تعالی این قشر در کانون خانوادگی باشند.

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع طلاق و بی سرپرست شدن برخی از کودکان در تبعات ناشی از این موضوع نیز گفت: سازمان بهزیستی با مداخله در موضوعات باعث طلاق در بین خانواده های درگیر در کنار دادگاه های خانواده سعی در کاهش شکل گیری طلاق می کند و خانواده های درگیر به مراکز مشاوره و کلینیکهای تخصصی معرفی می شوند.

خدادوست در پایان با بیان اینکه در حال حاضر 229 نفر کودک بد سرپرست و بی سرپرست در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی مراقبت می وند افزود: 50 کودک بی سرپرست نیز در شیرخوارگاه ها نگهداری میشوند و 210 نفر امدادبگیر سازمان بهزیستی در کنار خانواده های نزدیک و فامیل زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار