شهردار اردبیل:

پروژه های شهری دانشگاهی حمایت می‌شوند

شهردار اردبیل در سمینار معماری انسان گرا که در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد با بیان اینکه پروژه های شهری باید خودشان مقصد باشند نه اینکه افراد را به مقصد برسانند،گفت: شهرداری اردبیل از پروژه های شهری دانشگاهی حمایت می کند.
کد خبر: ۵۴۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 29 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در سمینار علمی و تخصصی معماری انسان گرا که با حضور مهندسان معماری در سالن اجتماعات دانشگاه ازاد اردبیل برگزار شد به بیان ویژگی‌های نشست های علمی و تخصصی پرداخت و از اساتید دانشگاهی خواست تا با بررسی پروژه های شهری و ببیان انتقادات و راه حل های خود شهرداری را در ایجاد فضایی مناسب و پرکاربرد بطوریکه منافع حد اکثریت شهروندان را تامین کند، یاری کنند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه همایش ها و سمینارهای علمی محافلی برای آموختن و درک واقعیت ها هستند گفت: از همایش هایی که منجر به شکل گیری ایده هایی نو و ابتکاری می شود، حمایت خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به عنوان سمینار نیز اشاره کرد و گفت: حداقل خروجی چنین سمینارهایی باید منجر به تعالی مهندسان شود چونکه در طرح های انسان محور ابتدا باید به سمت مردم گرایی برویم؛ این اتفاق نمی افتد مگر اینکه ابتدا گفتمان انسان گرایی شکل بگیرد.

لطف اللهیان خروجی دیگر همایش های علمی بخصوص در مورد عمران و معماری را بررسی پروژه های شهری توسط اندیشمندان و صاحب نظران عنوان کرد و گفت: یاداوری نقاط ضعف اجرایی مسئولان از جمله خروجی های مهم همایش های علمی است.

وی توسعه را زمانی امکان پذیر دانست که محصول کنفرانس ها به سمت انسان گرایی برود.

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اغلب کارهای اجرا شده در شهر، مردم گریز هستند، گفت: در ایجاد فضاهای شهری ابتدا باید منافع اکثریت مردم مورد توجه قرار گیرد تا اینکه صرفا ابر پروژه ای در شهر به اجرا در بیاید.

لطف اللهیان به 300 پروژه ریز و درشت در حال اجرا در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: توجه به ابعاد اجتماعی و منافع اکثریت مردم رویکرد جدید شهرداری در اجرای پروژه های شهری است.

وی سخنان رسولی رئیس دانشگاه ازاد اردبیل در خصوص انتقال هویت و حس تعالی بخش معماری به انسان را تأیید کرد و گفت: متأسفانه اغلب پروژه های شهری اردبیل از انتقال حس تارخی و مذهبی به انسان عاجز هستند چونکه در زمان ایجاد آن از توجه به این مقوله مهم غفلت شده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر شهر هویت خاص خود را دارد، گفت: طراحان پروژه های شهری هنگام طراحی، باید با توجه به بعد اجتماعی پروژه خود نسبت به انتقال مفاهیم و اثربخشی معنوی طرح نیز توجه ویژه ای کنند.

وی حس و هویت بازار و خانه های تاریخی اردبیل را متذکر شد و گفت: پروژه های اردبیل خالی از انتقال حس معنوی به انسان است.

لطف اللهیان توجه به مفاهیم آموزشی در مهدهای کوک و پیش دبستانی ها را خواستار شد و گفت: برای اینکه در آینده، ما با مشکلاتی از این دست مواجه نشویم لازم است از هم اکنون فرزندانمان در مهد های کوک و مدارس درست آموزش ببینند تا هنگام فارغ التحصیلی و ورود به عرصه های تولید و سازندگی بتوانند مفید و مؤثر واقع شوند.

وی رعایت تقدم و تأخر در پروژه ها را از الزامات توسعه شهری عنوان کرد و گفت: امروز توسعه اجتماعی مقدم بر توسعه عمرانی است چونکه فناوری باعث کپی برداری آسان پروژه ها می شود و اگر ما در این زمینه از انتقال مفاهیم و ارزش های خود در پروژه های دریافتی دقت لازم را نداشته باشیم در آینده نیز با مشکلات پیچیده ای مواجه خواهیم شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه پروژه های شهری باید خود مقصد باشند، گفت: ما نباید تنها به این نکته توجه کنیم که پروژه ها ما را به سمت مقصد هدایت کنند.

وی در پایان سخنان خود از حمایت و پشتیبانی کامل معنوی و مادی طرح ها و ایده های دانشجویی در راه اندازی پروژه های شهری توسط شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: شهرداری اردبیل علاوه بر حمایت از طرح ها، ایده ها و پروژه های شهری از آن دسته از پروژه های دانشگاهی که توسط تیم داوری متشکل از اساتید خبره پذیرش شده و فاز صفر آن نیز تهیه و آماده انعقاد قرارداد نهایی شده است نیز علاوه بر حمایت معنوی، نسبت به پرداخت دستمزد پروژه هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.​

 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار