معاون سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

سپاه استان‌ها به صورت مستقل وارد فعالیت‌های پژوهشی می‌شود

معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: با تشکیل این معاونت اتفاقات خوبی رخ‌ داده و مسؤولان به این نتیجه رسیده‌اند که سپاه استان‌ها هم به صورت مستقل وارد فعالیت‌های پژوهشی شود.
کد خبر: ۵۴۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 19 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، سیدرحمان حسینی معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در دیدار با فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی به مناسبت روز پژوهش اظهار داشت: با تشکیل معاونت دانش و پژوهش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی رخ‌ داده، البته در گذشته هم فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سپاه وجود داشت، اما امروز این فعالیت‌ها متمرکز شده و مسؤولان به این نتیجه رسیده‌اند که سپاه استان‌ها هم به صورت مستقل وارد فعالیت‌های پژوهشی شود.

وی با اشاره به جهش علمی که در سده‌های نخستین جهان اسلام رخ داد، عنوان کرد: وقتی سابقه علمی جهان اسلام را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌شود که در ابتدا در شبهه جزیره عرب بیشتر از 17 نفر باسواد وجود نداشت، اما در جهان اسلام یک جهش علمی رخ می‌دهد، یعنی از نیمه قرن دوم هجری این جهش آغاز شده و تا قرن پنجم که به اوج می‌رسد و نیاز است تا بررسی شود که چه اتفاقی رخ داده است.

معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: این جهش علمی یک دلیل بسیار سازنده داشت و آن علم‌های متفرقه است که در کشورهای ایران، هند، مصر و روم وجود داشت، وقتی اسلام توانست این مناطق را تحت سیطره خود در آورد، نهضت ترجمه به وجود آمد و علوم گوناگون در دسترس مسلمانان قرار گرفت.

حسینی ادامه داد: کاری که در آن مقطع انجام شد، این بود که یک شبکه شکل گرفت و ما هم به نظرمان می‌رسد که باید با نهادهای علمی و پژوهشی یک شبکه‌ای شکل بگیرد و تبادل اتفاق بیافتد، امروز در مجموعه سپاه استان 120 نفر نیروی جوانی را داریم که با تحصیلات دانشگاهی و زمینه‌های مناسبی که دارند، می‌توانند در زمینه علمی و پژوهشی استان وارد شوند.

این مسؤول در پایان گفت:‌ اکنون هفت سال در زمینه تجربه‌نگاری که از علوم جدید بوده که به آن نپرداخته‌ نشده، سابقه داریم و می‌توانیم تجربیات را تبدیل به دانش کنیم.

معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: همچنین در حوزه اندیشه‌ورزی ورود داشته‌ایم و ظرفیت‌های آن را داریم و معتقد هستیم با بررسی ظرفیت‌های سپاه و جهاد دانشگاهی می‌توانیم به یک نتیجه خوب برسیم تا در زمینه‌های مشترکی که وجود دارد، همکاری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار