کتابخانه‌های فرسوده کرج ساماندهی شوند

کد خبر: ۵۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 27 June 2015
فرماندار کرج بر ساماندهی کتابخانه‌های فرسوده در این شهرستان تأکید کرد.
محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در این شهرستان و رفع مشکلات موجود در فضاهای فعلی یکی از مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ساماندهی کتابخانه‌های فرسوده در کرج تأکید کرد و افزود: کرج در بسیاری از بخش‌ها از جمله کتابخانه‌ها با شاخص کشوری فاصله بسیار دارد.
این مسئول با بیان اینکه استان البرز به سبب نوپا و تازه تاسیس بودن با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو است، افزود: احداث کتابخانه مرکزی یکی از ضروریات استان البرز و شهرستان کرج محسوب می‌شود.
فرماندار کرج خاطرنشان کرد: باید به ازای هر 100 نفر 8 مترمربع فضای کتابخانه داشته باشیم و این درحالی است که این آمار در استان البرز به ازای هر یکصد نفر به 1.1 متر می‌رسد.
ایرانی با اشاره به اینکه باید کتابخانه‌های فرسوده موجود در شهرستان کرج ساماندهی شود، تأکید کرد: فضاهای فعلی این کتابخانه‌ها  ناخوشایند است لذا لازم است تا برای تعمیرات و تجهیزات این فضاها اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه 17 باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان کرج فعال است، گفت: این تعداد کتابخانه برای جمعیت بالای شهرستان کرج قدری نگران‌ کننده است.
فرماندار شهرستان کرج با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز در راستای بهبود فضای فیزیکی و زیرساختی کتابخانه‌ها استفاده کرد، افزود: کتابخانه سیار طرح خوبی بود که در سطح استان البرز اجرایی شد.
ایرانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه می‌توان از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های ادارات که استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌شود در راستای بهبود وضعیت کنونی این بخش نیز استفاده کرد، گفت: استانداری می‌تواند به عنوان پایلوت کتابخانه مهم و مرجع قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه فرمانداری کرج برای راه‌اندازی کتابخانه فرمانداری اعلام آمادگی می‌کند، بیان کرد: کارمندان نیز نقش موثری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دارند.
ایرانی یکی از راه‌های رفع این کمبود را ورود خیرین به این بخش دانست و گفت: تنها راه برون رفت از این مشکل استفاده از مشارکت مردم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار