آش و حلیم‌های بوشهر فاقد موادخارجی است/نظارت مستمر بر آش‌فروشی‌ها

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از نظارت مستمر بر فعالیت آش‌فروشی‌های بوشهر خبر داد و گفت: آش و حلیم‌های بوشهر فاقد موادخارجی است و مورد تائید بهداشتی هستند
کد خبر: ۵۳۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 05 December 2017
حسن فخرایی اظهار داشت: به منظور تامین سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقاء سطح بهداشتی اصناف، کارشناسان بهداشت محیط به صورت مستمر صنوف حساس به‌ویژه آش و حلیم فروشی‌ها را پایش و سلامت و کیفیت غذایی آنها را ارزیابی دقیق می‌کنند.

وی اضافه کرد: در برنامه بازرسی‌ها و طرح تشدید صنوف، در روزهای اداری و ایام تعطیل، تمامی آش‌فروشی‌ها بازدید و آیتم های بهداشتی مورد نظارت و بررسی دقیق قرار گرفت.

فخرایی بیان کرد: از جمله این شاخص‌ها می‌توان به بهداشت فردی، نظافت عمومی، روپوش، کلاه، ایمنی موادغذایی خام و پخته، آب شرب مصرفی، لوازم و تجهیزات محیط کار، مواد خام مصرف، ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی و سلولزی و کارت تندرستی اشاره کرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به کنترل کیفی آش و حلیم و نیز نمونه برداری به لحاظ میکروبی و تشخیص مواد خارجی به‌طور مستمر انجام و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با متخلفین بطور عاجل برخورد خواهد شد.

 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: شهروندان گرامی در صورت رویت موارد تخلف با سامانه ۱۹۰ مدیریت شکایات بهداشتی مردمی کشوری به‌صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار