معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد قزوین:

دریافت برند «پایتخت کتاب قزوین» همت مسؤولان فرهنگی را می‌طلبد

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: قزوین تمام تلاش خود را برای حضور موفق در طرح «پایتخت دوره‌ای کتاب ایران» انجام داده که در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی است.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه پایتخت کتاب قزوین، شهریار پرهیزکاری در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی چالش‌هایی در جامعه دیده می‌شود که برای رفع آن یک عزم ملی نیاز است.

وی بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های جامعه نیروی انسانی متعهد و متخصص است که سرمایه‌گذاری در این بخش برای ساخت کشور می‌تواند بستر لازم را برای این امر فراهم کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی زمینه لازم را برای تربیت نسل فعال، پویا و علمی برای ساختار مدیریتی در کشور فراهم می‌کند.

پرهیزکاری افزود: متأسفانه در حال حاضر آمار سرانه مطالعه کتاب در جامعه غیرقابل‌ قبول بوده که یکی از دلایل آن نبود زیرساخت‌های لازم برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و در میان خانواده‌ها است.

این مسؤول با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری فرهنگ کتاب‌خوانی در سنین پایه یادآور شد: طرح «پایتخت دوره‌ای کتاب ایران» یکی از طرح‌های خوب در این باب است که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطرح کرد: در این طرح استان‌های مختلف طرح‌های توانمند و خلاقانه خود را برای دبیرخانه ارسال کرده تا بعد از داوری متناسب با توان و نوع آوری صورت گرفته، استان منتخب برای پایتختی کتاب ایران انتخاب شود.

پرهیزکاری خاطرنشان کرد: استان قزوین تمام تلاش خود را برای حضور موفق و پربار در این طرح انجام داده است از این‌ رو برای مدیریت بهتر ستادی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان دایر شد.

وی تأکید کرد: موفقیت در این راستا نیازمند همت بالای استانی و هم‌افزایی مناسب میان مسؤولان است که در این زمینه باید توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌تواند در این راستا مساعدت و کمک بسیاری داشته باشد تا مقوله کتاب و کتاب‌خوانی با ایجاد زیرساخت‌های آن در استان شکوفا شده تا استان قزوین بتواند برند پایتختی کتاب کشور را به دست آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار