همایش استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار شد

با تجلیل از پیرغلامان حسینی شانزدهمین همایش استقبال از ماه محرم با حضور پرشور مردم ولایی اردبیل در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 17 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل؛ رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل شامگاه شنبه در این مراسم تصریح کرد: عزاداری اباعبدالله حسین (ع) همه‌ساله با شور وصف‌ناشدنی در اردبیل برگزار می‌شود.

علیرضا پوستی تصریح کرد: عزاداری‌های پرشور در ماه محرم بیانگر عشق مردم اردبیل به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بوده و این شهر با نام امام حسین (ع) شناخته می‌شود.

وی تأکید کرد: همه‌ساله مراسمی برای استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می‌شود که امسال نیز با هدف تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل مداحان و پیرغلامان را سرمایه‌های معنوی این شهر دانست و تأکید کرد: این افراد حق بزرگی بر گردن ما دارند.

پوستی با اشاره به نقش مداحان و شعرای آیینی در ترویج ارزش‌های عاشورایی تصریح کرد: برگزاری عزاداری‌های مناسب و در خور شان این مناسبت می‌تواند در ترویج ارزش‌ها و انتقال پیام عاشورا مؤثر باشد.

وی به حضور پرشور مردم اردبیل در مراسمات عزاداری نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود امسال نیز با برگزاری مراسم پرشور بتوان در انتقال پیام عزاداری‌های عاشورا نقش ایفا کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار