مدیر کل دفتر امور روستایی خراسان شمالی خبر داد:

سال ۹۶ آغاز نهضت آسفالت روستایی در استان

نشست فصلی بخشداران با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی در حالی برگزار شد که که اجرای طرح آسفالت روستاها مورد تاکید اعضاء این نشست بود.
کد خبر: ۴۵۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 11 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری، عبدالله قدرتی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در نشست فصلی با بخشداران اظهار داشت: سهمیه قیر رایگان استان در سال جاری 9 هزار تن می باشد که بخشی از آن در تکلف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مابقی آن برای اجرای پروژه ی آسفالت روستاها اختصاص خواهد یافت.
قدرتی سال 96 را آغاز نهضت آسفالت روستایی استان عنوان کرد و افزود: بنابر بررسی های صورت گرفته با این میزان قیر می توان حداقل آسفالت 200 روستای استان را پوشش دهیم.
وی توضیح داد: با اجرای این طرح بالغ بر 80 درصد آسفالت روستاهای استان تامین خواهد شد و بنابراین بخشداران و دهیاران باید اهتمام لازم را برای جذب تمامی سهمیه قیر استان داشته باشند. 
وی با بیان این مطلب که توزیع قیر بر اساس سرانه جمعیت روستایی است، تصریح کرد: بخشداران با همیاری دهیاران هر منطقه لیستی از روستاهای مستعد را بر اساس اولویت تهیه کرده و همچنین اعتبارات خود را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام یا نا تمام مرتبط با این موضوع مانند جابجایی تیر برق و جدول کشی را متمرکز نمایند.
قدرتی بین داشت: بر اساس تفاهم نامه سال 96 بحث نظارت و صدور ضمانت نامه و حواله قیر بر عهده بنیاد مسکن و تعیین پیمانکار و سطح تناژ قیر بر عهده ی بخشداران و با همکاری دهیاران هر منطقه است.
وی در ادامه نسبت به اجرایی شدن طرح هادی در روستاهای استان تاکید کرد و گفت: با توجه به سرشماری سال 95 و افزایش تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان کمیته های برنامه ریزی شهرستان باید نسبت به تامین اعتبار جهت اجرایی شدن طرح هادی در این مناطق پیگیری ها و اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
قدرتی خطاب به بخشداران تاکید کرد: با هدف خدمات رسانی بهتر بخشداران نسبت به شناسایی روستاهای کوچک قابل تجمع اقدام تا چند روستا از خدمات یک دهیاری برخوردار شوند و همچنین دهیاران با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور حفظ سیما و منظر روستا نسبت به بهسازی نمای ابنیه بر اساس الگوی کاهگلی اقدام نمایند.
قدرتی از اعلام آمادگی بخشداران جهت برگزاری همایش روز ملی روستا خبر داد و افزود: این همایش به صورت استانی و نمایشگاه توانمندی های روستاییان به صورت کشوری برگزار خواهد شد.
گفتنی است در این نشست همچنین ایجاد هماهنگی های لازم به منظور برگزاری دوره های آموزشی برای اعضاء شورای اسلامی روستاها پیش از آغاز فعالیت رسمی دوره ی پنجم شوراهای روستا در دستور کار بخشداران و دهیاران قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار