کانکس های درسی از چشم خیران دور مانده اند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از برپایی ۱۱۲ کلاس درس همدان در کانکس خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 20 May 2015

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: اکنون ۱۱۲ کلاس درس در همدان در کانکس تشکیل می‌شود بر این اساس خیران باید به سمت مناطقی که نیاز به فضای آموزشی وجود دارد، هدایت شوند.

به گزارش تسنیم ، فرزاد تیموری در آئین رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان همدان اظهار داشت: 616 خیر مدرسه‌ساز در سطح استان وجود دارد که تاکنون 70 میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس هزینه کرده‌اند.

وی افزود: 2 هزار و 500 نفر از فرهنگیان استان همدان نیز به صورت داوطلبانه ماهانه بخشی از حقوق ماهیانه خود را به حساب مجمع خیران مدرسه‌ساز استان واریز کرده تا در راستای تجهیز و ساخت مدرسه هزینه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان با رویکرد برقراری عدالت آموزشی در 31 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی و خیران مدرسه‌ساز در خانه معلمان همدان برگزار می‌شود.

وی گفت: در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، تعهد خیران 20 میلیارد تومان بود که تاکنون 7 میلیارد تومان آن محقق شده است و امسال پیش‌بینی می‌شود که تعهدات مدرسه‌سازی خیران استان بیش از 20 میلیارد تومان باشد.

تیموری بیان کرد: بنیاد برکت نیز ساخت 21 مدرسه در استان همدان را متعهد شده است که تاکنون 6 مدرسه را تحویل داده است و همچنین ساخت هفت مسجد در روستاهای فاقد مسجد را نیز جزء تعهدات امسال این بنیاد در استان همدان مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز تا پایان سال گذشته 197 پروژه مدرسه‌سازی در قالب یک‌هزار و 117 کلاس درس با زیربنایی بیش از 121 هزار مترمربع توسط این خیران اجرا و به بهرهبرداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تأکید بر ضرورت توجه خیران در امر مدرسه‌سازی در مناطق محروم و حاشیه‌ شهرها عنوان کرد: اکنون در محدوده مساکن مهر با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم بر این اساس نیاز است که خیران در این مناطق اقدام به مدرسه‌سازی کنند.

وی گفت: همچنین به دلیل مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها در این مناطق فضاهای آموزشی جوابگوی جمعیت دانش‌آموزی موجود نیست به طوری که اکنون 112 کلاس درس در کانکس تشکیل می‌شود بر این اساس خیران باید به سمت مناطقی که نیاز به فضای آموزشی دارد، هدایت شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار