شاهیندژ محروم از فعالیتهای فرهنگی

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: شهرستان شاهین‌دژ نیازمند احداث کتابخانه‌های محله‌ای و احداث کتابخانه در کنار پارک‌های سطح شهر است.
کد خبر: ۳۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 11 May 2015

حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به وضعیت فرهنگی شهرستان شاهین‌دژ اظهار داشت: وضعیت فرهنگی این شهرستان وخیم بوده و سرقت فرهنگی توسط ارگان‌های فرهنگی غوغا می‌کند.

وی گفت: به غیر از بسیج مستضعفین و سپاه دیگر هیچ ارگانی نسبت به انجام کار فرهنگی در سطح شهرستان قدمی برنمی‌دارند.

باقری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هشدا جنگ نرم را در میان فرهنگیان در هفته معلم گفت چه قبول کنیم و چه قبول نکنیم امروزه جامعه اسلامی ایران در حال جنگ فرهنگی بوده و اگر به موقع با این جنگ مقابله نکنیم یقینا شکست می‌خوریم.

وی بیان کرد: هرکاری وابسته به بودجه فرهنگی نیست چراکه در سال 20یا 30 سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی بدون بودجه فرهنگی انجام می‌شد و اکنون نیز نباید با بهانه اعتبار و بودجه از انجام کارهای فرهنگی بازمانیم.

باقری با بیان این‌که مسئولان فرهنگی باید پس از 5 سال جای خود را به مسئول جدیدتر بدهند تصریح کرد: با این کار هرساله می‌توان اقدامات جدید و چشمگیری انجام داد و موفقیت‌های بسیاری در این زمینه به‌دست آوریم چراکه پس از خدمت 5 ساله دیگر سیاست تازه‌ای برای انتقال وجود ندارد.

وی اظهار داشت: هم‌چنین شهرستان شاهین‌دژ علاوه بر کارهای فرهنگی از نبود روحانی در روستاها رنج می‌برد به طوری‌که تنها در 3 روستای شاهین‌دژ روحانی وجود دارد درحالی در تمام مساجد شهری حضور روحانی پررنگ است.

باقری با اشاره به نبود کتابخانه در شاهین‌دژ گفت: این شهرستان تنها دارای یک کتابخانه است که در آخرین نقطه شهر قرار داشته و به دلیل دورافتادگی آن و کهنه بودن ساختمان آن استقبال بسیار کمی از آن به عمل می‌آید.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: وجود کتابخانه‌های محله‌ای و کتابخانه‌ در سطح پارک‌های شهر با وسعتی بزرگ و محیطی جذاب الزامی بوده و با احداث آن مردم دیگر توابع سطح شهرستان مانند محمودآباد و کشاورز نیز می‌توانند از آن بهره کافی ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار