المپیاد ورزشی بازی های بومی محلی در سرپل ذهاب برگزار شد

یک دوره المپیاد ورزشی بازی های بومی محلی روز سه شنبه با شرکت شماری از کودکان، جوانان و نوجوانان در سرپل ذهاب برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 18 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا رییس اداره ورزش و جوانان سرپل ذهاب در حاشیه برگزاری این المپیاد ورزشی گفت: انجام مسابقه دو سرعت برای کودکان پیش دبستانی و مهد کودک، نمایش ورزشکاران در رشته های کاراته، ووشو ، کشتی، مچ اندازی، طناب کشی و اجرای هنرهای رزمی برنامه های این المپیاد ورزشی است.
علی علیکرمی افزود: بازی های بومی محلی نقش مهمی در ایجاد نشاط و تندرستی جامعه به خصوص در بین نوجوانان و جوانان دارد.
وی اظهار کرد: احیای بازی های بومی محلی و انتقال آن به نسل آینده از وظایفی است که هر نهادی در حد توان خود باید به آن بپردازد چرا که این بازی ها نجات دهنده نسل امروز جامعه که در انواع بازی های ناسالم فضای مجازی و کم تحرک غربی غرق شده اند، است.
وی بیان کرد: احیا و ترویج بازی های بومی محلی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد نشاط و تندرستی برای همه اقشار جامعه باید اساس رسالت نهادها و سازمان های دولتی در راه توسعه ورزش همگانی قرار گیرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان سرپل ذهاب هدف از برگزاری المپیاد ورزشی بومی و محلی در سرپل ذهاب را شناسایی استعداد ورزشکاران روستایی، زمینه سازی و ترویج ورزش همگانی، کاهش ناهنجاری های اجتماعی، تامین و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان و به ویژه کودکان عنوان کرد.
در پایان این المپیاد با اهدای جوایزی از برگزیدگان تجلیل شد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار