رشته مدد کاری در دانشگاه

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به ظرفیت دانشگاه شیراز و سابقه استان فارس در زمینه مددکاری اجتماعی گفت: تحصیلات تکمیلی رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۳۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 05 May 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از تسنیم،سیدمحمدحسین جوادی ظهر امروز در همایش "مددکاری اجتماعی، مسئولیت اجتماعی" اظهار داشت: استان فارس در زمینه مددکاری اجتماعی سابقه دیرینه دارد و راه‌اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه شیراز امری ضروری است.

وی با بیان اینکه تجربه در کنار دانش کارایی بیشتری دارد، گفت: راه‌اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی این رشته سبب می‌شود مددکاران فعال با تخصص بیشتر به فعالیت بپردازند و تاثیر مددکاری اجتماعی در جامعه بیشتر نمود پیدا کند.

جوادی افزود: فدراسیون بین‌المللی مددکاری اجتماعی هر سال با توجه به مشکلات موجود در جوامع تعریفی را از مددکاری اجتماعی ارائه می‌دهند و امسال ترویج مسئولیت اجتماعی را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات جامعه با رویکرد فردی قابل حل نیست و باید با بیان و ترویج مسئولیت‌های اجتماعی همه مردم را در حل این مشکلات سهیم کرد.

وی با بیان اینکه موضوع مددکاری اجتماعی " انسان" است، تصریح کرد: نباید منتظر ماند تا زنی بی‌سرپرست شود یا مددجویی به کمیته و بهزیستی مراجعه کرد بلکه باید به گونه‌ای رفتار کرد که همه از خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

جوادی با بیان اینکه ارائه خدمات از سوی بهزیستی و کمیته امداد کافی نیست، بیان کرد: کمیته امداد و بهزیستی باید از دیگر دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنند تا همه نسبت به معضلات و مشکلات اجتماع حساس و مسئولیت‌پذیر باشند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار داشت: سرمایه و سلامت اجتماعی بدون مسئولیت اجتماعی محقق نمی‌شود و احیا نقش محلات یکی از راهکارهای ترویج مسئولیت اجتماعی است.

وی گفت: پرتال تخصصی مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده که مددکاران اجتماعی می‌توانند با مراجعه به آن با جدیدترین و علمی‌ترین روش‌ها آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار