امام جمعه چهارباغ: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

کد خبر: ۲۶۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 30 July 2016


امام جمعه چهارباغ با اشاره به نقض حقوق بشر توسط کشورهای غربی به ویژه آمریکا، گفت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادرمحمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: حقوق بشر امروز به شعاری توخالی در دست کشورهای به ظاهر قدرتمند غربی تبدیل شده که با آن بر سر مخالفان خود می کوبند، اما اصلی ترین و جدی ترین ناقضان آن خودشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب هم در تعریف و تعیین مصداق حقوق بشر ظالمانه و غیرانسانی و ضد دینی عمل می کند و هم در پایبندی به همان حقوق بشر غربی نیز دوگانه و غیرانسانی و ظالمانه رفتار می کند.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: از این جهت است که نیاز به معرفی حقوق بشر بر مبنای اسلام و کرامت انسانی بر اساس تعالیم دینی ضرورت جدی می یابد.

وی تاکید کرد: از آنجا که انسان شناسی اسلامی و تلقی اسلام از انسان با تلقی های رایج و ناقص غربی متفاوت است، مسلماً حقوق بشر اسلامی و مبانی اسلام در اعتقاد به کرامت انسانی نیز متفاوت از تلقی غربی خواهد بود و به تبع آن معنا و مصداق حقوق بشر نیز تغییر می کند.

خطیب جمعه چهارباغ درادامه با بیان ضرورت مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، گفت: کشف بزرگ‏ترین محموله قاچاق کشور توسط نیروی انتظامی استان هرمزگان که طی آن افراد یک شبکه با استفاده از اسناد جعلی و نفوذ در برخی سازمان‏ها و ادارات مرتبط و همچنین پرداخت رشوه، اقدام به قاچاق کالا می‏کردند، در کنار خبر بازداشت مدیرعامل سابق بانک ملت توسط سازمان اطلاعات سپاه که در ارتباط با موضوع نفوذ و شبکه فساد اقتصادی است، بار دیگر موضوع مقابله جدی با فساد اقتصادی و قاچاق را نشان داد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا که از آن به‏ عنوان یک پدیده شوم یاد می‏شود، دارای اثرات منفی بر اقتصاد، فرهنگ و امنیت کشور است. نتایج منفی و تبعات و ابعاد گوناگون و زیانبار قاچاق کالا به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از قاچاق کالا به ‏عنوان پدیده‏ای که برای کشور خطر امنیتی و اقتصادی را در پی دارد، نام بردند و تمامی انسان‏های خوب، با انصاف و مؤمن را برای مقابله با این پدیده زشت و منطبق بر خواست دشمن فراخواندند.

امام جمعه چهارباغ در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) وبیان فرازهایی اززندگی آن حضرت، گفت: عصر آن حضرت عصر جنبش فرهنگی و فکری و برخورد فرق و مذاهب گوناگون بود. پس از زمان رسول خدا (ص) دیگر چنین فرصتی پیش نیامده بود تا معارف اصیل اسلامی ترویج شود، به خصوص که قانون منع حدیث و فشار حُکّام اموی باعث تشدید این وضع شده بود.

وی ادامه داد: خلأ بزرگی در جامعه آنروز که تشنه هرگونه علم و دانش و معرفت بود، به چشم می خورد. امام صادق (ع) با توجه به فرصت مناسب سیاسی و نیاز شدید جامعه، دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرش را در پیش گرفت و حوزه وسیع علمی و دانشگاه بزرگی به وجود آورد و در رشته های مختلف علمی و نقلی شاگردان بزرگی تربیت کرد.

امام جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها با اشاره به کمبودها وبی توجهی ها در حوزه ورزش و جوانان شهرستان و این بخش، از عملکرد اداره ورزش وجوانان انتقادکرد و گفت:باید این اداره با توجه به عنوان جوانانی که دارد در زمینه های مختلف برای نیازمندی جوانان برنامه داشته باشد..

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار