قاچاق عامل اختلالات اقتصادی در جامعه است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: قاچاق پدیده شوم و ضد اقتصاد سالم و حیات‌بخشی است که رونق این امر می‌تواند به اختلالات اقتصادی در جامعه منجر شود.
کد خبر: ۲۶۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 29 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: دولت باید با مراقبت و هوشیاری بیشتر از ورود کالاهای قاچاق به ویژه در مناطق مرزی جلوگیری کند چرا که ورود این کالاهای قاچاق اقتصاد مولد جامعه ما را تهدید می‌کند.

وی از قاچاق به عنوان سم مهلک اشتغال و عدم توانمندی اقتصادی و تولیدی در جامعه یاد کرد و گفت: برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به این موضوع دامن زده است.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: قاچاق پدیده شوم و ضد اقتصاد سالم و حیات‌بخشی است که رونق این امر می‌تواند به اختلالات اقتصادی در جامعه منجر شود.

قیاسی به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بنیان‌گذار مکتب تشیع اشاره کرد و گفت: آن حضرت با تربیت شاگردان متعدد توانست تا اندیشه اسلامی و قرآنی را در جامعه ترویج کند.

وی یادآور شد: آن حضرت در حیات طیبه و مبارک خود به رغم تنگناهایی که حاکمان فاسق به وجود آوردند توانست اندیشه بزرگ اسلامی را ترویج کرده و دانشگاه انسان‌سازی را در جامعه اسلامی به وجود آورد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار به ضرورت فرهنگ غنی اسلامی و دینی به عنوان یک فرهنگ حیات‌بخش اشاره کرد و گفت: حضرت امام جعفر صادق(ع) در مسیر نهضت علمی و آگاهی‌بخشی افراد جامعه سعی کرد تا یک حرکت بی‌نظیری را در طول تاریخ رقم زده و با تربیت شاگردان متعدد آنها را به عنوان ذخایر جامعه اسلامی راهی مناطق و سرزمین‌های مختلف کند.

قیاسی همچنین به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر اشاره کرد و گفت: آن حضرت می‌تواند الگویی بی‌نظیر برای دختران جامعه اسلامی ما در تهذیب،حجاب و عفاف باشد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما به ویژه جوانان و نوجوانان با انواع هجمه‌ها روبه‌رو هستند که برای شکستن این توطئه‌ها باید زمینه‌سازی خوبی در معرفت‌افزایی و الگودهی جامعه دینی به وجود آید، گفت آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم اینکه حضرت معصومه(س) در اوج داشتن فضیلت و معنویت هیچ وقت راه و مسیر حقیقی را گم نکرده و یا به بیراهه نرفته بلکه با اخلاق و سجایای معنوی خود الگویی برای نسل امروز و آینده است.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار به فصل برداشت محصولات اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات از سوی زارعان می‌تواند بهترین شکرگزاری از نعمات الهی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار