ضرورت اجرای طرح کمربند حفاظتی اراضی ملی در البرز

کد خبر: ۲۶۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 27 July 2016


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بر اجرای طرح کمربند حفاظتی برای اراضی ملی در استان تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح باعث تسهیل درشناسایی وتشخیص مرز کنترلی اراضی ملی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فرضی در دومین کارگاه آموزشی سراسری معاونان حفاظت و امور اراضی کشور که صبح چهارشنبه در مرکز آموزشی شهید جوانشیر استان البرز برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دومین همایش سراسری معاونان حفاظت و امور اراضی کشور به میزبانی استان البرز در حال برگزاری است و تا روز پنج شنبه هفتم مراد ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به طور قطع برخی اوقات حواشی رودخانه ها و اراضی که تحت عنوان مستثنیات تلقی می شود در اختیار مردم قرار دارد، افزود: در راستای ساخت و سازهای صورت گرفته باید قوانین مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی اوقات حریم دریاها و رودخانه ها بسته و مانع از ورود گردشگران می شوند.

وی با اشاره به اینکه شاهد کاهش تصرفات در زمینه اراضی ملی به سبب اقدامات انجام گرفته بوده ایم، تصریح کرد: بدون شک این روند با جدیت هر چه تمام تر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با تاکید بر لزوم در اختیار داشتن عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای به منظور مدیریت عرصه های منابع طبیعی، گفت: با تحقق این مهم اصلاح هندسی پلاک های اجرای مقررات، تحقیق حدود اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، استخراج و بازیابی اطلاعات مکانی قدیمی، نقاط مشخصه و غیره جهت بررسی اعتراضات، استعلامات و رفع ابهامات کمیسیون ماده واحده، کارگروه آراء علیه، هیئت نظارت و مراجع قضایی را شاهد می شویم.

وی بیان کرد: یکی از پروژه های اداره کل منابع طبیعی استان حفاظت و حمایت به منظور تثبیت حاکمیت دولت برعرصه های ملی و منابع طبیعی، تعیین مرز اراضی ملی و مستثنیات با احداث کمربند حفاظتی به صورت حفر کانال، احداث سیم خاردار و فنس کشی است.

فرضی با اشاره به مزایای اجرای طرح کمربند حفاظتی، خاطرنشان کرد: با توجه به سطح وسیع عرصه های ملی اجرایی شدن این طرح باعث تسهیل در شناسایی و تشخیص مرز کنترلی اراضی ملی و مستثنیات توسط محافظان و ماموران منابع طبیعی می شود.

وی در پایان گفت: عدم سوءاستفاده افراد سود جو و منفعت طلب مبنی بر بروز تجاوزات و تخلفات در عرصه های ملی و منابع طبیعی خصوصا در کلان شهرها از دیگر مزایای این طرح محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار