برنامه گسترده وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی

کد خبر: ۲۶۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 26 July 2016


مشاور وزیر نفت برنامه‌های گسترده وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست بررسی روند گازرسانی به نقاط مختلف استان البرز به ویژه مناطق صعب‌العبور و همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی این استان بعد از ظهر امروز با حضور مشاور وزیر نفت و فرستاده ویژه این وزارتخانه به استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این نشست محمود آستانه طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس آخرین برآوردها و گزارش‌هایی که در دست داریم، حدود دو میلیون و 360 هزار خانوار کشور هنوز از نعمت گاز بهره‌مند نشده‌اند.

وی تصریح کرد: این خانوارها در مناطق روستایی، دور افتاده، صعب‌العبور و مناطق فاقد شبکه گاز شهری مستقر هستند.

فرستاده ویژه وزیر نفت به استان البرز افزود: اولویت وزارت نفت گازرسانی به این مناطق است و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی خانوارهای یاد شده در دستور کار قرار دارد.

آستانه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، باید تا پایان سال 97 تمام خانوارهای ایرانی از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: برای روستاهای زیر 20 خانوار که در آمار فوق نیامده است نیز وزارت نفت برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده و شرکت ملی گاز برای گازرسانی به این مناطق نیز وارد عمل خواهد شد.

مشاور وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های صنعتی خوبی بوده و تعدادی از شهرک‌های صنعتی مهم کشور در البرز قرار دارد، گفت: باید به سمتی برویم که سوخت مصرفی صنایع ما از سوخت مایع به گاز تبدیل شود.

آستانه اظهار داشت: اجرای این طرح ضمن اینکه جلوی آسیب‌های زیست‌محیطی را می‌گیرد، از نظر اقتصادی نیز به سود صنایع بوده و به کشور هزینه‌های اضافی تحمیل نمی‌شود.

لازم به توضیح است، نشست فوق پیش از استان البرز در 18 استان کشور برگزار شده است.

در این نشست مدیران واحدهای صنعتی و مدیران شرکت گاز استان البرز به بیان نیازها، کمبودها و برنامه‌های پیش‌بینی شده خود پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار