استان قزوین ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه بادی دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در استان ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه بادی وجود دارد و تاکنون ۳۰ مگاوات بهره برداری شده و ۳۵ مگاوات در حال احداث است.
کد خبر: ۲۶۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سعید بهادیوند چگینی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی احداث نیروگاه بادی توسط سرمایه گذار خارجی که دراستانداری برگزار شد گفت: در استان قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی شرایط بسیار خوبی در انرژی های نو داریم که با مشارکت بخش خصوصی برای فعال کردن آن اقدام کرده ایم.

وی افزود: با مشارکت بخش خصوصی تاکنون ۳۰ مگاوات انرژی بادی در تاکستان راه اندازی شده و در حال بهره برداری است و در ماههای آینده نیز ۶۵ مگاوات دیگر تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

بهادیوند چگینی یادآورشد: با خرید تضمینی انرژی تولید شده در نیروگاههای بادی و خورشیدی انگیزه سرمایه گذاران برای ساخت نیروگاه بیشتر شده و شاهد استقبال متقاضیان ایرانی و خارجی برای ساخت نیروگاه در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: مهمترین مشکل سرمایه گذاران برای ساخت نیروگاه تامین زمین به میزان مورد نیاز است که هرچند محدودیت زیادی در این بخش داریم اما این موضوع با همکاری استانداری و مسئولان جهاد کشاورزی تسهیل شده است.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان آماده همه گونه همکاری برای اجرای طرح های نیروگاهی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و خرید برق تولید شده به مبلغ ۴۲۰ تومان برای هر مگاوات را در سال جاری پیش بینی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار