رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد

خطای انسانی غیر عمدی در انتخابات تبریز بود/ابطال انتخاباتحوزه اهر و اهریس به دلیل عدم رعایت برخی اصول و انجام تخلفات متعدد توسط عوامل اجرایی بود

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی گفت: دخالت عوامل اجرایی، اصلی ترین عامل ابطال انتخابات در حوزه اهر و هریس بود.
کد خبر: ۲۵۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 13 July 2016
 به گزارش تابناک تبریز، عباسعلی اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نیز  به استثنای حوزه انتخابیه اهر و هریس در كمال امنیت و سالم برگزار شد.

 وی با اشاره به برخی از تخلفات انجام شده در ایام انتخابات در حوزه انتخابیه اهر و هریس اظهار كرد: ابطال انتخابات این حوزه توسط شورای نگهبان به دلیل عدم رعایت برخی اصول و انجام تخلفات متعدد توسط عوامل اجرایی بود.

به گفته وی، بررسی های لازم در خصوص این مورد توسط بازرسان اعزامی شورای نگهبان، انجام و به شورای نگهبان ارسال شد و در حال حاضر نیز مساله مزبور در اداره كل قوانین و حقوقی شورای نگهبان تحت بررسی است.

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی ضمن تایید صحت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز،اسكو و آذرشهر عنوان كرد: تغییر جایگاه نفر چهارم و پنجم نیز به دلیل وقوع خطای انسانی در یكی از صندوق ها بود و هیچ گونه تخلف و خطای عمدی وجود نداشته است.

اسدی با بیان اینكه مسایل این چنینی در برگزاری انتخابات ها امری طبیعی و معمول است گفت: به دلیل فاصله كم میزان آرای دو تن از كاندیداها این مساله با حساسیت بیشتری از طریق مراجع مربوطه بررسی و در نهایت،نتیجه صحیح و قطعی انتخابات مشخص شد.

وی همچنین با اشاره به روز ٢٦ تیرماه به عنوان روز تاسیس نهاد شورای نگهبان به بیان مهم ترین وظایف آن پرداخت.

اسدی ادامه داد: در اكثر كشورهایی كه قوانین اساسی مدونی دارند نهادی همانند شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و به مساله تصویب قوانین پارلمان از حوزه های مختلف نظارت می كند.

وی با انتقاد از برخی افراد منتقد و تخریب كننده شورای نگهبان ابراز كرد: تخریب شورای نگهبان، امری خطرناك برای كشور است و به راحتی زمینه نفوذ دشمنان و بدخواهان را فراهم می كند.

این مقام مسئول با بیان اینكه بدون وجود نهاد شورای نگهبان، حتی وجود مجلس شورای اسلامی ، اعتبار قانونی ندارد اظهار كرد: نباید با تخریب شورای نگهبان، تجربه تلخ تاریخی ایام مشروطه را تكرار كرده و به عنوان مثال مجلسی همانند مجلس ششم در راس امور باشد كه با مصوبات خود نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.

به گفته اسدی، برخورد سليقه ای و منفعت طلبانه با قوانين، صحيح نيست و متاسفانه برخي ها نه به قانون، پايبند هستند  و نه حتي به اصول كشورهايي كه خودشان قبول دارند و نگرششان نسبت به قوانين، نگرشي گزينشي و منفعت طلبانه است.

وي عنوان كرد: قانون بايد هميشه و هر زمان، فصل الخطاب باشد و كسي حق اعتراض نداشته باشد.شوراي نگهبان نيز به دليل اينكه حافظ اسلاميت و جمهوريت نظام است تمامي تلاش خود را براي هرچه بهتر انجام دادن وظايف محوله خود تلاش مي كند./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار