دستگاه قضایی گلستان پیشتاز استفاده از سیستم مدیریت پرونده در کشور

رئیس کل دادگستری گلستان: در این سیستم فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن الکترونیکی انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 30 June 2016
 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دستگاه قضایی گلستان رتبه‌ی نخست کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی (cms) را کسب کرد.
هادی هاشمیان افزود: در این سیستم فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن الکترونیکی انجام می‌شود.
هاشمیان تصریح کرد: معاونت فناوری اطلاعات قوه قضاییه در بررسی‌های اردیبهشت خود اعلام کرد گلستان رتبه‌ی اول کشور را در زمینه‌ی استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی (cms) کسب کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته رتبه‌ی استان ۲۴ بود که با تلاش همکاران قضایی و اداری از نیمه‌ی دوم پارسال به جایگاه دوم کشور ارتقا یافت.
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه‌ی سخنان خود اظهار کرد: ارتقای جایگاه سیستمی استان، راه را برای تحقق عدالت قضایی هموارتر می‌کند.
هاشمیان افزود: تسریع  پاسخ‌دهی به مردم  و فراهم شدن بستر پیگیری اینترنتی پرونده‌ها برای طرفین دعوا از مهم‌ترین مزایای استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی(cms) است.
وی گفت: این سیستم نظارت مسئولان قضایی استانی و کشوری بر پرونده‌ها را ممکن می‌کند و همین امر هم از بلاتکلیف ماندن پرونده‌ها در محاکم جلوگیری می‌کند.
این مقام ارشد قضایی استان افزود: دسترسی راحت‌تر به سوابق پرونده‌ها، کاستن از مراجعه غیرضروری مردم به محاکم و دسترسی به‌روز و جامع به اطلاعات و آمار به منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان قوه از دیگر مزایای، سیستم مدیریت پرونده‌ها (cms) است.
رئیس کل دادگستری گلستان هم‌چنین با انتشار تقدیرنامه‌ای از تلاش کارکنان قضایی و اداری این استان، قدردانی کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار