نرخ پایین جرم در نیروهای مسلح استان یزد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد با اشاره به اهتمام این سازمان به اقدامات پیشگیرانه در خصوص جرائم نیروهای مسلح آسان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نرخ جرم در نیروهای مسلح استان یزد در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.
کد خبر: ۲۴۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 22 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»،«مهدی تشکری» در دومین روز از هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس اصل 172 قانون، سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع به جرائم مربوط به وظایف خاص نظامی یا انتظامی اعضای ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: البته در پیشانی کار سازمان قضایی نیروهای مسلح پرداختن به مقوله پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح مورد اهتمام است و خوشبختانه این موضوع باعث آثار و مبرات ارزشمندی تاکنون شده است.

تشکری از برنامه‌های موثر در کاهش یا تثبیت جرائم در نیروهای مسلح را برنامه‌های آموزشی در این سازمان برشمرد و در این‌باره گفت: در همین راستا نیز پارسال بیش از 50 دوره آموزشی برای نیروهای مسلح استان برگزار شد که در مجموع به مدت 122 ساعت بیش از 11 هزار و 700 نفر از اعضای نیروهای مسلح در استان را تحت آموزش قرار داده است.

وی ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح هم‌چنین در طول سال نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی موسمی و فصلی نیز اقذام می‌کند به نحوی که پارسال نظر به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، 11 کلاس در رابطه با جرائم انتخاباتی برای نیروهای مسلح برگزار شد.

به گفته‌ی این مقام قضائی، خوشبختانه ماحصل همین کلاس‌های آموزشی به برگزاری انتخاباتی آرام و بدون تخلف در استان منجر شد و خوشبختانه نرخ جرم در نیروهای مسلح استان یزد در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

تشکری با بیان این‌که بیشترین تخلفات قضایی نیروهای مسلح در هر استان بسته به موقعیت جغرافیایی و شرایط موجود متفاوت است، یادآور شد: این تخلفات در استان یزد که از شمار زیادی پادگان آموزشی برخوردار است، عمدتاً مربوط به جرائم پادگانی مانند فرار از خدمت است و در حوزه نیروهای انتظامی نیز اکثراً مرتبط با موارد جعل نسبت به قانون یا توقیف غیر مجاز و مواردی از این قبیل است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار