تمجید نماینده ولی‌فقیه از استاندار قزوین/ از استاندار میخواهیم از ما انتقاد کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تقدیر از حضور استاندار نماز جمعه گفت: از استاندار میخواهیم از ما انتقاد کند تا فضای معنوی، تقوایی، و تذکر وجود داشته باشد.
کد خبر: ۲۴۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 10 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار می‌شود، با اشاره به فرمایشات رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در خصوص شاخصه‌های انقلابی بودن، اظهار کرد: همه ما برای انقلابی بودن نیازمند عمل به شاخصه‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب هستیم.
وی به تشریح شاخصه‌های انقلابی بودن پرداخت و پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلامی را به عنوان شاخصه نخست معرفی و تصریح کرد: آن‌هایی که به دین، پیام های قرآنی، سیره و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اهمیت می‌دهند، افرادی انقلابی هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: اصولاً این معانی برای مسئولان، مردم و شخصیت‌های علمی و اثرگذار جامعه ما اهمیت داشته و مورد توجه است و باید به پاس این نعمت الهی خدای متعال را سپاسگزار باشیم.
امام‌جمعه قزوین به اظهارات وزیر کشور که گفته بود "سه فوق لیسانس بیکار در خانه دارم" اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر کشور اخیراً در خصوص بیکاری آماری را ارائه دادند تا مسئولان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند و انشاءالله این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
وی گفت: وزیر کشور با وجود این که عمری در مسئولیات‌های مختلفی بوده، سه فرزند فوق لیسانس بیکار در خانه دارد، و این موضوع نشان می‌دهد که مسئولان متقی هیچ گاه از جایگاهی که دارند برای در رأس قرار دادن خانواده خود استفاده نمی‌کنند و به بیکاری و مشکلات مردم توجه ویژه دارند.
پایبندی استاندار به نماز جمعه بسیار ارزشمند است
وی به حضور استاندار قزوین در بیشتر نمازهای جمعه اشاره و بیان کرد: بنده گاهی به ایشان جدی‌ترین انتقادها را گفته‌ام اما می‌بینیم که ایشان به حضور در نماز جمعه پایبند هستند و این مهم مصداق بارز محیط دینی است. همانطور که ما از استاندار انتقاد می‌کنیم از ایشان هم می‌خواهیم از ما انتقاد کنند تا فضای معنوی، تقوایی، و تذکر وجود داشته باشد و حقایق را بدون نگرانی و دلخوری با یکدیگر در میان بگذاریم.
آیت‌الله عابدینی با بیان این که رعایت تقوا این است که با دلسوزی همه کارها انجام شود، افزود: اگر در سیاست بازی‌های رایج بیفتیم، آن موقع از سیاست توأم با صداقت دینی فاصله می‌گیریم و ضررهای جبران ناپذیری بر فرهنگ و ارزش‌های انسانی ما وارد خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب را به عنوان دومین شاخصه انقلابی بودن که مورد تأکید رهبری است، معرفی و اضافه کرد: باید مبانی و ریشه ها را مورد توجه قرار دهیم. هدف ما صدور انقلاب و فراهم کردن زمینه ظهور منجی عالم بشریت است تا جهان پر از عدل و داد شود.
وی پایبندی به استقلال همه جانبه کشور را سومین شاخصه انقلابی بودن برشمرد و اظهار کرد: باید از منظر نظامی، کشاورزی، بهداشت و درمان و به ویژه از منظر فرهنگی به استقلال دست پیدا کنیم و استقلال در این معانی و همه ابعاد دیگر را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.
امام‌جمعه قزوین به تشریح چهارمین شاخصه انقلابی بودن یعنی حساسیت در برابر دشمن پرداخت و تصریح کرد: حساسیت در مقابل دشمن یعنی این که هیچ‌گاه دنبال دشمن حرکت نکنیم؛ آن‌ها می‌خواهند مردم ما را محتاج و دنباله رو خود کنند تا همه چیز ما را گرفته و فرهنگ و سیاستشان را بر ما تحمیل کنند و در نهایت عزت و استقلال کشور را از میان ببرند و در این مسیر مسئولان باید به امر مهم استقلال در همه ابعاد توجه ویژه داشته باشند.
آیت‌الله عابدینی تقوای دینی و سیاسی را آخرین ویژگی انقلابی بودن نامید که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و بیان کرد: انسان انقلابی یعنی آدم با تقوا و آدمی که به دین و ارزش های دینی، رسالت‌های پیغمبر (ص) و ولایت اهل بیت (ع) و فقیه در عصر غیبت اهمیت می‌دهد.
وی به سالروز تأسیس جهاد کشاورزی در 38 سال پیش هم اشاره و یادآور شد: به برکت جهاد کشاورزی خدمات بسیاری به مردم ارائه شد و روستاها احیا شدند و امکانات بسیاری در اختیار مردم قرار گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به خدمات بسیار خوب مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم اشاره و اذعان کرد: کارآفرینی و ایجاد صنایع تبدیلی در محیط های روستایی و مناطق محروم دو مقوله مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
امام‌جمعه قزوین یادآور شد: صرفه‌جویی آب در این روزهای گرم بسیار ضروری است تا مردم در همه مناطق به آب دسترسی پیدا کنند.
وی به وفات بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه (ع) اشاره و افزود: حضرت خدیجه (ع) در هر شرایطی یار پیامبر(ص) بود و خدمات بسیار زیادی را برای نشر اسلام و ارزش‌های الهی ارائه کرد.
ره‌آوردهای تقوا
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه تقوای الهی و دانشگاهی است که در آن همه مؤمنان روزه دار، دانشجویان این ماه مبارک هستند، اظهار کرد: درسی که باید در این ماه رمضان یاد گرفت و در زندگی پیاده کرد، درس تقواست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به ره‌آوردهای تقوا در زندگی انسان اشاره و با بیان این که عزت و سربلندی یکی از آثار تقواست، تأکید کرد: هر انسانی خواهان عزت و سربلندی است که راه آن کسب تقواست و پیامبر (ص) نیز فرموده هر کسی که می‌خواهد عزیز و سربلند باشد، تقوای الهی پیشه کند.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که تقوا موجب روشنی عقل انسان می شود، گفت: تقوا انسان را از خرافات، جهالت و نادانی، دیوارهای خطرناک هوس، نفس و وسوسه های شیطانی دور می‌کند.
وی بیان کرد: هر انسانی که تقوای الهی پیشه کند بر عمل و زبانش مسلط می‌شود و هیچ حرکتِ غیر خدایی از او سر نمی‌زند و همواره تسلیم دستورات الهی خواهد بود.
آیت‌الله عابدینی تشریح کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند هر کسی که تقوای الهی پیشه کند عزتمند و قدرتمند می‌شود و بر اساس خواست‌های نفسانی و شیطانی به دنبال چیزی نمی‌رود و عقلش بالاتر از عقل دیگران قرار می‌گیرد و قدرت دیدن و رصد همه چیز را پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرمایند چشم آدمِ با تقوا در میان مردم است اما روحِ او به آخرت می‌نگرد و محبت دنیا به برکت تقوا از قلب انسان بیرون می رود حرص و ولع دنایی از او دور می‌شود.
وی بصیرت و بینایی را از دیگر ره‌آوردهای تقوا معرفی کرد و گفت: هنر این است که ما صاحب بصیرت شویم و به برکت بصیرت چشم سر و گوش دلمان بینا و شنوا شود. چنین انسانی دوستان و دشمنان را از یکدیگر تمیز می‌دهد و در مقابل نفس که دشمن‌ترین دشمنان است، مقاومت خواهد کرد.
امام‌جمعه قزوین گشایش در زندگی را از آثار و برکات دیگر تقوا معرفی کرد و گفت: ممکن است کسی از نظر مالی مشکلی نداشته باشد اما مدام با مشکلات و گرفتاری‌های دیگر روبرو باشد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: خداوند فرموده هر کسی که تقوای الهی پیشه کند، خدا در کارهایش گشایش قرار می‌دهد و از راه هایی که گمان نمی‌کند به او لطف و رحمت می‌کند و از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد.
وی هدایت یابی را از دیگر آثار تقوا برشمرد و اضافه کرد: اگر صاحب تقوا شویم خداوند به برکت نور قرآن انسان را صاحب هدایت و روشنایی می‌کند و آثار و برکات قرائت قرآن در وجود و روح انسان نمایان می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کسانی که اهل تقوا می شوند اعمالشان مورد پذیرش خدای متعال قرار می‌گیرد و این مهم از ره آوردهای تقواست.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تقوا انسان را با شخصیت می‌کند و امام علی (ع) در وصف انسان با تقوا می‌فرماید؛ کلید شخصیت و کرامت انسان تقواست و نباید کسی که به برکت تقوا به مقامی رسیده است را کم ببینیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار