وابستگی مردم به دولت موجب کندی روند توسعه شده است

کد خبر: ۲۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 26 April 2016

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه استانی واگذاری طرحهای عمرانی به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری طرحهای عمرانی به بخش خصوصی گامی برای تغییر در رفتار توسعه‌ای، مشارکت همگانی و ورود به مرحله جدید توسعه در کشور و استان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در این جلسه افزود: واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی علاوه بر ایجاد تغییر ساختاری در توسعه استان گامی مهم در استفاده از ظرفیت‌های موجود مردمی و افزایش سهم آنان در توسعه استان است.

مهندس هاشمی ادامه داد: وابستگی صددرصدی مردم به دولت موجب کندی روند توسعه و همچنین افزایش سطح مطالبات آنان از دولت شده است.

وی با اشاره به مساله برجام فضای کنونی کشور و جهان را برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بسیار مناسب توصیف کرد و خواستار روانسازی مقررات و انعطاف بیشتر دستگاههای اجرایی استان با سرمایه گذاران بخش خصوصی شد.

استاندار همچنین خواستار شناسایی و حذف موانع سرمایه گذاری در استان شد و افزود: وجود موانع و تعصب بخشی موجب عدم جذب سرمایه گذار خواهد شد .

مهندس هاشمی، خط استراتژیک انتقال آب از چابهار به زابل را به عنوان مثال یکی از طرحهای مهم قابل واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و خواستار معرفی حداقل 2 طرح وزن دار برای استان شد .

وی همچنین بر تشکیل کارگروه واگذاری و ارائه آموزشهای لازم به اعضای کارگروه به منظور شناسایی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد .

استاندار در پایان خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی یادآور شد: چهره های فعال اقتصادی مرتبط با هر بخش را در یک همایش فراخوان کنید تا ضمن توجیه، از این فرصت طلایی برای سرمایه گذاری در استان برخوردار شوند .

مالکی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در ابتدای این جلسه گفت: در راستای تحقق شعارامسال بر پایه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، واگذاری حداقل 50 درصد از پروژه‌های عمرانی استان به بخش خصوصی تا پایان شهریور ماه امسال در دستور کار می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار