مدیرکل منابع طبیعی لرستان :

در سال 94 شاهد 110 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان بودیم

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت:در سال 94 شاهد 110 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان بودیم که در پی آن 2 هزار و 642 هکتار از جنگل‌های این استان طعمه شعله‌های آتش شد و این در حالی است که سال 93 حدود 360 هکتار از جنگل‌های لرستان طعمه حریق شده بود.
کد خبر: ۲۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 19 April 2016


به گزارش تابناک لرستان ،شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: در هر 27 هزار هکتار یک محافظ جنگل وجود دارد.

وی که در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از حریق لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب ، اضافه کرد: در دنیا برای هر یک‌هزار هکتار جنگل یک محافظ وجود دارد، در حالی‌که در کشور ایران به ازای هر 13 هزار هکتار یک نفر در نظر گرفته شده است.

نجفی عنوان کرد: در لرستان از این هم بدتر است و در هر 27 هزار هکتار یک محافظ جنگل وجود دارد که لازم است نسبت به جذب نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شود.

وی اظهار کرد: در سطح دنیا سالانه 2 میلیون هکتار جنگل طعمه آتش می‌شود که این رقم در ایران 17 هزار هکتار جنگل است.

نجفی تصریح کرد: شهرستان الیگودرز با داشتن 425 هزار هکتار اراضی طبیعی و 280 هزار هکتار جنگل مقام نخست را در بین شهرستان‌های استان لرستان دارد.

وی با تصریح اینکه برای کاهش وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ شده است، یادآوری کرد: در سال 94 شاهد 110 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان بودیم که در پی آن 2 هزار و 642 هکتار از جنگل‌های این استان طعمه شعله‌های آتش شد و این در حالی است که سال 93 حدود 360 هکتار از جنگل‌های لرستان طعمه حریق شده بود.

نجفی اظهارکرد: در حال حاضر 110 نقطه بحرانی در جنگل‌های لرستان شناسایی شده که نیاز به توجه ویژه دارند.

وی خاطر نشان کرد: سال‌گذشته بیشترین حوادث آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان کوهدشت اتفاق افتاد که در پی آن یک هزار و 282 هکتار جنگل طعمه حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان: سال‌گذشته بیش از 13 هزار هکتار آتش‌بر در جنگل‌های استان ایجاد شد که امسال نیز این برنامه در دستور کار قرار دارد.

شیرزاد نجفی در پایان بیان کرد: ایجاد پایگاه اطفای حریق یکی از برنامه‌های ششم توسعه در استان لرستان است که برای تکمیل این پایگاه 80 میلیارد ریال اعتبار و برای خریداری تجهیزات مورد نیاز و انعقاد قراردادها در سال‌جاری به 22 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار