فرماندار محمودآباد

وضعیت دیابت در محمودآباد حاد است

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه وضعیت دیابت در محمودآباد حاد است و نیاز به همت و آموزش دارد، گفت: ضرورت دارد در این زمینه تبلیغات بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۲۱۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 11 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، یحیی یوسف‌پور در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و بهداشت توجه به سلامت انسان‌ها بسیار مهم است و همه ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم، اظهار کرد: کمتر به این قسمت توجه شده و زمانی‌ که عضوی از خانواده دچار بیماری می‌شود یا او را از دست می‎دهیم، آن‌وقت می‌فهمیم واقعاً چه نعمت و گوهری را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید به همه شهروندان بگوییم که به سلامتی خود توجه کنند، افزود: انسان سالم می‌تواند شاداب و حرکت‌آفرین بوده تا تأثیرگذار باشد.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه با پیشگیری می‌توانیم بسیاری از هزینه‌ها را در بخش سلامت کم کرده تا هزینه خانواده‎ها را کاهش داده و به اقتصاد خانواده کمک شود، گفت: بعضی از داروها به‌واسطه تحریم‌های گذشته در بازار کمیاب هستند، اگر در بحث پیشگیری ورود پیدا کنیم می‌توانیم بسیار اثرگذار بوده و هزینه‌ها را کم کنیم.

یوسف‌پور با بیان اینکه در بحث آموزش نیز کمپین «نه به قند، چربی و نمک» تشکیل شده و اثرگذار بوده است، افزود: با کار آموزشی می‌توان مسایل بهداشتی را جا انداخت و با توجه به اینکه امسال سال غلبه بر دیابت است، ضرورت دارد در این زمینه تبلیغات بیشتری انجام شود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی محمودآباد با اعلام اینکه سالانه 2 میلیون نفر بر اثر دیابت در جهان می‌میرند و حدود 350 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند، اظهار کرد: در محمودآباد، وضعیت دیابت حادتر است و نیاز به همت و آموزش دارد.

فرماندار محمودآباد از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا ورزش همگانی و پیاده‌روی خانوادگی را گسترش داده و با اطلاع‌رسانی سبب شرکت بیشتر مردم شوند تا نشاط و سلامت در جامعه حکم‌فرما شود.

وی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه با مجموعه راهکارهایی که در حوزه سلامت اندیشیده می‌شود، بتوانیم کمک خوبی به سلامت شهروندان داشته باشیم، گفت: بی‌تردید توجه به سلامت جامعه یکی از ارکان توسعه است و همه دستگاه‌ها باید در حوزه سلامت دقیق بوده و به آن کمک کنند.

در ابتدای جلسه نیز عباس توان مدیریت شبکه بهداشت و درمان محمودآباد به ارائه آمار و گزارش عملکرد شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در حوزه سلامت شهروندان پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار